معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمار خودکشی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بالا است به طوری که رتبه اول تا سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

آمار خودکشی در کهگیلویه و بویراحمد بالا است/فراوانی نزاع دراستان

به گزارش قدس آنلاین، جواد هاشمی مهر بعدازظهر چهارشنبه در همایش دهیاران شهرستان بویراحمد در یاسوج افزود: باید به کمک دهیاران، ریش سفیدان و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و سنت‌های خوب گذشتگان با این آسیب اجتماعی مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه نقش دهیاران برای فرهنگ سازی در روستاها برای کاهش استفاده از اسلحه و حتی دیگر آسیب‌های اجتماعی مورد توجه است، گفت: دوران تیراندازی در مراسمات عروسی و عزا تمام شده اما هنوز در برخی روستاهای استان کاربرد دارد و دهیاران می‌توانند در مبارزه با این فرهنگ به نهادهای فرهنگی و اجتماعی کمک کنند.

هاشمی مهر تصریح کرد: نزاع دسته جمعی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی موجود در استان است که دلایل عمده‌ای همچون بیکاری، فقر و مشکلات مالی زمینه ساز آن است و دهیاران می‌توانند نزاع‌های دسته جمعی را به خوبی مدیریت کنند و از ظرفیت ریش سفیدان در این راستا استفاده شود.

وی افزود: بر اساس آمارهایی که به تازگی منتشر شده استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث نزاع دسته جمعی بر اساس جمعیت، علی رغم اینکه در رتبه ۳۱ کشور قرار دارد به لحاظ فراوانی نزاع دسته جمعی آمارهای نگران‌کننده ای دارد و در سه ماه گذشته ۶۶۰ فقره نزاع فردی در استان رخ داده است که دهیاران می‌توانند این مسأله را به خوبی مدیریت کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.