هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام در نشستی به ریاست آیت الله آملی لاریجانی مصوبه اصلاح «طرح حمایت از گزارشگران فساد» را بررسی کرد.

بررسی اصلاحات طرح «حمایت از گزارشگران فساد» در مجمع تشخیص مصلحت

به گزارش قدس آنلاین، در نشست هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام به ریاست آیت الله آملی لاریجانی مصوبه اصلاح «طرح حمایت از گزارشگران فساد» بررسی شد.

در این جلسه پس از قرائت موارد مغایرت اعلامی هیات عالی نظارت مجمع و اصلاحات صورت گرفته توسط مجلس شورای اسلامی، اعضای هیات رفع مغایرت در (تبصره ۱ ماده ۱) و (ماده ۱۰) این مصوبه را پذیرفتند.

در موضوع ماده ۱۵ مصوبه طرح حمایت از گزارشگران فساد، آمده است: «در صورتی که گزارشگر، گزارش و اسناد مربوط به آن را تنها در سامانه ثبت و بارگذاری کرده را علنی نکرده باشد به اتهام افترا یا جرم موضوع ماده ۶۹۸... قابل تعقیب نیست.» که پس از ارائه توضیحات نماینده کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس و تبادل نظر اعضای هیئت نظارت مجمع، باقی ماندن وجود ابهام در ماده ۱۵ این مصوبه به تصویب هیئت عالی نظارت رسید.

در پایان جلسه، نحوه بررسی مجدد مصوبه «شفافیت قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها»، توسط دبیر کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع ارائه و به بحث گذاشته شد و محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور، وجود برخی اشکالات در این طرح که موجب اخلال در کار قوه مجریه می شود را یادآور و مقرر شد موارد مورد نظر دولت به صورت مدون ارائه شود و در جلسه بعد مورد بررسی قرار گیرد.

در این جلسه محمدباقر ذوالقدر، علی لاریجانی، پرویز داودی، سعید جلیلی، محمدجواد ایروانی سید مصطفی میرسلیم، علی آقامحمدی، حسین مظفر، محمدرضا باهنر و حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.