نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: اقتدار نظام اسلامی تبلور عید غدیر خم و ولایت فقیه است.

امام جمعه ساری: اقتدار نظام اسلامی ایران تبلور عید غدیر است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه های نماز جمعه این هفته ساری در مصلای امام خمینی(ره) این شهر افزود: دست‌های خونین آمریکا و مدعیان صلح از زیر آستین‌های حریری آنها بیرون آمده و امت اسلام می داند که استکبار جهانی طی یک قرن بیش از ۱۰۰ جنگ راه انداخته و خون های بیگناهی را در مناطق مختلف دنیا و بخصوص در منطقه غرب آسیا ریخته است.
امام جمعه ساری اضافه کرد: دهه ولایت بهترین فرصت برای جهاد تببین و معرفی بهتر این واقعه مهم و سرنوشت ساز تاریخ اسلام است.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: اگر چه برگزاری جشن اقدام بسیار مطلوب و شایسته تحسینی است، اما در کنار آن باید با شناخت دقیق امام علی (ع) و فلسفه غدیر، برای انتقال این فرهنگ ماندگار اسلام تلاش کرد.
خطیب جمعه ساری همچنین با بیان این که، در قرآن و روایات موضوعی مهم تر از امامت، ولایت و وصایت امیرالمومنین و ائمه طاهرین علیه السلام وجود ندارد، تصریح کرد: موضوعی که در جریان غدیر، در قله و اوج برای فهم تمام حقایق ناب بشری قرار گرفت.
امام جمعه ساری با اشاره به اینکه فرهنگ غدیر، حل المسائل بحران های بشری است، گفت: امروزه بحران جهان، بحران مدیریت است.
این مقام مسوول اضافه کرد: جهان اسیر طاغوت هایی است که ملت ها را به سوی پرتگاه بی هویتی می کشانند. از این رو مدیریت جهانی، امر مهمی است و پیامبر(ص) در غدیر می خواستند این مشکل عالم را برای همیشه حل کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.