یک رسانه ترکیه‌ای از دیدار احتمالی روسای جمهوری این کشور و روسیه پس از دیدار برنامه ریزی شده امروز (جمعه) روسای جمهوری اوکراین و ترکیه خبر داده است.

دیدار احتمالی پوتین و اردوغان پس از دیدار رئیس جمهوری ترکیه با زلنسکی

به گزارش قدس آنلاین، شبکه A Haber ترکیه در این باره اعلام کرده است که پیش‌بینی می‌شود که پس از دیدار امروز رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری این کشور با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی وی، اردوغان با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود دیدار کند.

این رسانه همچنین گزارش داد، مشخص نیست که این دیدار در ترکیه و یا در روسیه برگزار شود.

در همین راستا، روزنامه حریت امروز گزارش داد که اردوغان بار دیگر در دیدار با زلنسکی ابتکار عمل را برای میانجیگری با هدف حل بحران اوکراین به دست خواهد گرفت.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز امروز درباره تماس میان ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان در آینده‌ای نزدیک نیز آن را رد نکرد و افزود: می‌دانیم که روسای جمهوری دو کشور به صورت منظم و اغلب با هم صحبت می‌کنند. همچنین تماس‌های رو در رویی هم وجود داشته است. هر زمان که از برقراری چنین تماس‌هایی مطلع شدیم،‌ آن را اعلام می‌کنیم.

اردوغان امروز با ولودیمیر زلنسکی در استانبول دیدار می‌کند. دو طرف قرار است درباره ابتکارعمل غلات دریای سیاه و همچنین درگیری‌های در جریان در اوکراین صحبت کنند.

پسکوف ادامه داد: ما نتایج گفت‌وگوی اردوغان و زلنسکی را از نزدیک رصد می‌کنیم. ما ارتباطات شراکتی خوب و سازنده‌ای با آنکارا داریم و به این روابط ارج می‌نهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.