اولین دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان» با حضور چهره های برجسته تئاتر و سینما در کرمانشاه کلید خورد.

آغاز بزرگ‌ترین رویداد سینما و تئاتر بچه‌های مسجد در کرمانشاه

به گزارش قدس آنلاین از کرماشناه، آیین افتتاحیه اولین دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان»، امروز مصادف با عید سعید غدیر خم، با حضور چهره‌های برجسته و نام آشنای تئاتر و سینمای ایران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه در تالار وحدت برگزار شد. 

«مدرسه تئاتر شبستان» رویدادی ارزشمند و بی‌سابقه در تاریخ فعالیت‌های هنری بچه‌های مسجد است که با همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و با دعوت از چهره‌های ارزشی، فرهیخته و نام آشنای تئاتر و سینمای ایران در قالب کارگاه های آموزشی دو روزه برگزار می‌شود. 

اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه در روزهای جمعه و شنبه(۱۶ و ۱۷ تیرماه) با حضور اساتید مطرح کشور؛ «سید حسین فدایی حسین»، «فرهاد بشارتی»، « ابوالفضل همراه»، «آرزو افشار»، «حسین عالم‌بخش» و «ساغر لطفی‌نژاد» در دوره‌های نمایشنامه‌نویسی، بازیگری پسران، بازیگری دختران، کارگردانی و تئاتر کاغذی آموزش می‌بینند. 

*ضرورت تربیت هنرمندان متعهد و ارزشی تئاتر در مساجد  

حجت‌الاسلام افشین کلات‌پور، ‌مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه:  در این مراسم، مسجد را خاستگاه هنر متعالی و انقلابی دانست و گفت: رویکرد «مدرسه تئاتر شبستان» مردمی‌سازی تئاتر و تربیت هنرمندان متعهد و ارزشی پرورش‌یافته در مساجد است. 

وی با اشاره به خاستگاه هنر و نقش آن در انتقال آموزه‌ها و ارزش‌های ناب انقلابی و اسلامی، گفت: مسجد کارکردهای فراوانی دارد یکی از این کارکردها در حوزه فرهنگ و هنر است به گونه‌ای که می‌توان گفت مسجد خاستگاه هنر انقلاب اسلامی است. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه اظهار کرد: در طی ۴ دهه از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی قدری از این هنر تأثیرگذار فاصله گرفتیم و اتفاقی به این شکل را در مساجد شاهد نبودیم.

وی ادامه داد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای مردمی‌سازی تئاتر و تربیت هنرمندان متعهد و ارزشی پرورش یافته در مساجد، در اقدامی کم‌نظیر و بی‌سابقه در دهه‌های گذشته، سعی در زنده کردن هنر تئاتر و نمایش در مساجد دارد.

کلات‌پور گفت: اولین دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان که با حضور اساتید برجسته تئاتر و سینمای ایران در کرمانشاه و سایر استان‌های کشور در حال برگزاری است به دنبال کشف و پرورش استعدادهای بچه‌های مسجد در زمینه‌های نمایشنامه‌نویسی، بازیگری، کارگردانی و تئاتر کاغذی است. 

وی بیان کرد: حضور چهره‌های برجسته و ارزشمندی که امروز در کرمانشاه میزبان آنان هستیم فرصتی مغتنم و بی‌تکرار برای اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است که در محضر اساتید برجسته و ارزشی که خود از هنرمندان انقلابی و متعهد هستند به کسب علم و تجربه بپردازند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه با تأکید بر ضرورت تربیت هنرمندان متعهد و انقلابی برای آینده انقلاب، خاطرنشان کرد: هنر نمایش، شعبده نیست در واقع هنری است که از درون بازیگر و حس او نشأت گرفته است این حس وقتی با معنویت عجین شود تأثیری دو چندان خواهد داشت.

گفتنی است، آیین اختتامیه اولین دوره آموزشی «مدرسه تئاتر شبستان»، عصر روز شنبه، ۱۷ تیرماه با حضور مسؤولین استان کرمانشاه، اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و اصحاب فرهنگ و هنر در تالار وحدت برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.