سرمربی تیم ملی والیبال ایران با بیان اینکه پیش بینی‌اش این بوده که ایران در هر هفته از لیگ ملت‌های والیبال دو پیروزی کسب کند، گفت: چرا صدای معنوی نژاد زمانی که توسط لوزانو خط خورد، در نیامد؟

بهروز عطایی: چرا صدای معنوی‌نژاد زمان لوزانو در نیامد/فدراسیون باید برخورد کند

به گزارش  قدس آنلاین، بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران درباره عدم صدور روادیدش برای حضور در هفته سوم لیگ ملت‌ها و سفر به آمریکا گفت: جای تاسف دارد. فدراسیون والیبال آمریکا و وزارت امور خارجه این کشور منشور اخلاقی ورزش را رعایت نکردند. شاید برای اولین بار در تاریخ مسابقات لیگ ملت‌ها سرمربی یک تیم ویزای ورود به یک کشور را نگرفت که جای تامل دارد. تمام مدارک را به سفارت آمریکا دادیم. خودم هم برای مصاحبه وارد سفارت آمریکا در آنکارا شدم. خیلی هم سئوال نکردند و برداشتم این بود که نباید مشکلی پیش بیاید ولی این پروسه طولانی شد. حتی می‌توانستیم یک هفته زودتر به آمریکا برویم که نشد.

وی در خصوص اینکه آیا بهتر نبود در مقابل رفتار آمریکایی‌ها دیپلماسی عزتمندانه انتخاب می‌کردیم و پاسخ بهتری داده می‌شد؟ تاکید کرد: اعتقاد داریم باید حرمت کشور نگه داشته می‌شد ولی فدراسیون جهانی هم تمام تلاشش را کرد. عدم حضورمان در مسابقات جدول لیگ ملت‌ها را به هم می‌ریخت و تبعاتی داشت. فدراسیون جهانی نتایج را برای رنکینگ جهانی «فریز» کرد نه رنکینگ لیگ ملت‌ها. اگر از مسابقات خارج می‌شدیم، تمام امتیازات ما منفی می‌شد.

سرمربی تیم ملی والیبال در واکنش به اینکه دبیر فدراسیون والیبال گفته بود "اسنادی دارد که فدراسیون جهانی اعلام کرده اگر برویم یا نرویم نتایج و باخت‌ها و بردهای ما ربطی به والیبال ایران نخواهد داشت" تصریح کرد: نه؛ این فقط برای هفته سوم بود. شاید اطلاعات کافی نبوده است. شخصاً با داورزنی رئیس فدراسیون صحبت کردم. او از دومینیکن با من تماس گرفت و گفت داستان همین است.

عطایی تاکید کرد: چیزی که می گویم درست تر است. نمی دانم چه صحبت‌هایی با دبیر فدراسیون شده است ولی داورزنی گفت فدراسیون جهانی گفته "اگر ویزای تیم صادر نشود می‌توانیم امتیازات شما را فریز کنیم. این به اختیار شما است". من به داورزنی گفتم به صلاح نیست نتایج را رقم بزنیم و بهتر است ثابت باشد. بعد از صحبت من با داورزنی دوباره به جهانی ایمیل زدیم و گفتیم متقاضی هستیم نتایج ما در رده بندی جهانی تاثیر نداشته باشد. فکر می‌کنم نگرش درستی بود که مجموعه داشت.

وی در خصوص نتایج ضعیف تیم ملی در لیگ ملت‌های والیبال تصریح کرد: من هم متاسفم که عملکرد خوبی نداشتیم. پیش بینی خود ما به عنوان مسئول فنی این بود که هر هفته دو برد کسب کنیم و در پایان هفته سوم شش یا هفت برد بگیریم و به مرحله نهایی صعود کنیم. متاسفانه عملکرد ایده آلی نبود. به تیم نقد و بحث دارم.

سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به سئوالی مبنی بر عملکرد خوب تیم ژاپن گفت: ژاپن الان از بزرگان جهان است نه آسیا. قدمت والیبال ژاپن بالا است و سابقه سوم جهان و قهرمانی المپیک مونیخ را دارد. کشور با ریشه‌ای در والیبال است. از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ یکسره به ما می‌باخت ولی نسل جدیدی را تربیت می‌کرد. ما در بهترین دوران خودمان از زمان ولاسکو تا کولاکوویچ و آلکنو مثل امروزِ ژاپن نتیجه نگرفتیم که ۱۰ برد متوالی داشته باشیم. امروز اولین باخت آنها بود که به ایتالیا باختند.

عطایی درباره تعامل و ارتباطش با بازیکنان و اعتراض یک ملی پوش در فضای مجازی بعد از خط خوردنش از تیم ملی گفت: صد درصد تعامل و ارتباط بین من و بازیکنان هست ولی فدراسیون باید با بازیکنی که نسبت به تصمیمات کادر فنی و فدراسیون واکنش نشان می‌دهد، برخورد کند. من اسم می برم. چرا معنوی نژاد زمانی که لوزنا او را خط زد صدایش در نیامد؟ چند بار کولاکوویچ او را خط زد و صدایش در نیامد؟ او حق نداشت به فدراسیون والیبال و به والیبال کشور توهین کند. خیلی‌ها به من گفتند او برای تیم ملی مناسب نیست و ویژگی‌هایش را ندارد. من ۳۰ بازیکن را برای لیگ ملت‌ها لیست کردم. حقم بود از بازیکنان متعدد استفاده کنم. ارتباط بین بازیکنان ما به شدت عالی رفتار می‌شود.

سرمربی تیم ملی والیبال در ادامه گفت: رفتار معنوی نژاد برایم باورکردنی نبود. بچه با شخصیت و آقایی بود. ارتباط معقولی بین ما بود. رفتار او آقاوار بود. شاید تحت تاثیر یک اتفاق قرار گرفت و کسی چیزی به او گفت. همه بازیکنان به جز موسوی در رده جوانان بازیکنان خودم بودند و خیلی‌هایشان در باشگاه خودم کار کردند. تیم همدل و همقسم است. یکسری ضعف‌ها هست که باید برطرف بشود. من به این موضوع نقد دارم. حتماً بعد از پایان بازی‌های لیگ ملت‌ها با کادر و گروه خودم می‌نشینم و بحث‌های فنی که اثرگذار باشد خواهم داشت.

عطایی در پایان در خصوص اینکه آیا برای بازی با آرژانتین توصیه فنی به مربیان حاضر در کنار تیم در آمریکا داشته است؟ تاکید کرد: با کادر فنی در ارتباط هستم. طلوع کیان تنها است. آنالیزور ما هم در آمریکا نیست. خدا شاهد است روزهایی که بازی داریم تا ۴ صبح بیداریم و کار می‌کنیم. طلوع کیان تنهاست و بار سنگینی روی دوشش است. اطلاعات لازم را در اختیارش می‌گذارم ولی دور هستم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • طبا ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
    0 0
    یعنی حرف کارشناسی و منطقی در خصوص تیم والیبال و سرمربیش هم در قالب یه انتقاد ساده برنمی تابید و جرات انتشار نظرات ارسالی رو ندارید!!؟؟؟ همین جا معلومه که این عطایی به کجا وابسته است !!!!