معاون وزیر صمت از مطالعه ۵۰۰ خوشه صنعتی در کشور خبر داد.

معاون وزیر صمت: ۵۰۰ خوشه صنعتی در کشور مطالعه شده است

به گزارش قدس آنلاین، علی رسولیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم روز صنعت و معدن با تاکید بر اینکه زیست بوم حوزه تولید با مدل‌های جدید باید همراه باشد، گفت: نیازمند مسیرهای جدید توسعه صنعتی مطابق با استانداردهای روز دنیا هستیم و مجتمع‌ها و شهرک‌های کارگاهی الگویی جهانی در قالب زنجیره‌های تولید است.

به گفته وی طی دو سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین برای توسعه صنعت در این استان فراهم آمده است.

رسولیان، با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تامین زیرساخت‌ها تصریح کرد: نزدیک به چهار پست بزرگ برق در استان ایجاد شده و بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان در حوزه زیرساخت‌های صنعتی در شهرک‌های صنعتی این استان طی دوسال اخیر هزینه شده است.

وی با بیان اینکه موضوعاتی مانند هوش مصنوعی، رباتیک، فناوری‌های نوین، انقلاب چهارم صنعتی و... مسیری است که صنعت ما را در آینده رقابت‌پذیر می‌کند و به مسیر توسعه صنعتی بنگاه‌ها کمک می‌کند، اظهار کرد: زیست بوم حوزه تولید با مدل‌های جدید و روز دنیا باید همراه باشد. تلاش می‌کنیم با ایجاد شهرک‌های فناوری که ۴۰ شهرک فناوری جدید را از دولت مصوبه گرفته‌ایم، به سمت صنعت فناورانه و نوآورانه گام برداریم.

به گفته وی ۵۰۰ خوشه صنعتی در کشور مطالعه شده است و حدود ۱۲۸ خوشه اجرا شده است. فصل خوبی در برنامه هفتم توسعه برای خوشه‌ها در حال رقم خوردن است تا خوشه‌های صنعتی بر اساس ظرفیت‌های منطقه‌ای شکل بگیرند.

رسولیان، همچنین تصریح کرد: به صورت همزمان رفع نیازهای فناورانه بنگاه‌ها و کمک به عارضه یابی آنها در دستور کار است، از سوی دیگر بازاریابی و برندینگ فصل جدید و راهکاری متفاوت برای توسعه صنعتی است که مجموعه این اقدامات در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران دنبال می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.