غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی از تازه‌ترین اثرش که آماده چاپ است، خبر می‌دهد.

غلامعلی حداد عادل چه کتابی می‌نویسد؟

به گزارش قدس آنلاین، غلامعلی حداد عادل سیاستمدار، استاد دانشگاه و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در همایش مدیران کل کتابخانه‌های عمومی استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از تازه‌ترین اثرش که آماده چاپ است، خبر داد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی درباره موضوع اثر جدیدش گفت: تمدن اسلامی ما تمدن کتاب است. من چند سالی است درباره انواع کتاب که در تمدن اسلامی نوشته شده پژوهش می‌کنم. دسته‌بندی «نوع» کتاب تاکنون در فرهنگ ما مطرح نبوده است. حدود ۱۵ سال پیش به این فکر افتادم که تفحصی در این موضوع کنم که چند نوع کتاب در تمدن اسلامی شکل گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: در بنیاد دایرةالمعارف اسلامی وقتی مقالات نویسندگان مختلف قبل از چاپ به دستم می‌رسید و می‌خواندم از کثرت وجود کتب اسلامی در بخش منابع مقالات حیرت می‌کردم که در ۱۴۰۰ سال گذشته مسلمانان چه اندازه کتاب نوشته‌اند. بنابراین تصمیم گرفتم انواع کتاب‌ها را در تمدن اسلامی دسته‌بندی کنم. این کتاب هم‌اکنون آماده شده و ان‌شاء‌الله تا سال دیگر منتشر خواهد شد.

حداد عادل در پایان گفت: تاکنون ۴۰۰ نوع کتاب در فرهنگ اسلامی شناسایی کردیم که هر کدام تعریفی دارد و امروز با مراجعه به منابع جدید و قدیم تألیفاتش را می‌یابیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.