معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز اعلام کرد: ۱۴ نقطه پرحادثه در راه‌های استان شناسایی و در صورت تامین اعتبار اصلاح و ایمن سازی آن انجام خواهد شد.

شناسایی ۱۴ نقطه پرحادثه در راه های البرز

به گزارش قدس آنلاین، حمید پرورشی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: اداره کل راهداری استان البز در جهت حذف نقاط پر تصادف و ایمن سازی محورهای استان با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای اهتمام ویژه‌ای دارد که نتیجه‌بخش بودن این اقدامات نیازمند تخصیص اعتبارات لازم و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی ذیربط استان است.

وی با تاکید بر اینکه نقاط پرحادثه دارای تعریف استانداردی هستند که براساس این تعاریف سال گذشته شناسایی و آنالیز نقاط پرتصادف محورهای مواصلاتی استان با همکاری پلیس راه انجام شده است، افزود: در تحلیل‌های صورت گرفته از آمار تصادفات درطول محورهای استان، این نقاط پرحادثه جدید شناسایی شده که اصلاح ۱۰ نقطه آن در اولویت کاری قرار گرفت.

پرورشی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۸ نقطه پرحادثه راه های استان با استفاده از توان اکیپ امانی و پیمانکاری ایمن سازی و اصلاح شد.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با اشاره به اینکه موقعیت جغرافیایی البرز، این استان را در مسیر محورهای شریانی و پرتردد قرار داده اظهار کرد: شتاب‌بخشی به عملیات اصلاح نقاط حادثه‌خیز محورها از ضروریات است.

وی گفت: رفع و اصلاح نقاط پرحادثه‌ با اقداماتی مانند احداث تقاطع غیرهم سطح، دوربرگردان عریض، تعریض تقاطع، احداث رمپ ورود و خروج ایمن و غیره انجام می‌شود.

استان البرز یک هزار و ۵۲۰ کیلومتر آزادراه،‌ بزرگراه،‌ راه اصلی و فرعی دارد،‌ ۱۸ درصد ترافیک راه های کشور در این استان است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.