فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران از بخش‌های مختلف دانشگاه هوایی شهید ستاری بازدید کرد و در حاشیه این بازدید سامانه شبیه ساز جنگال میگ ۲۹ عملیاتی شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

سامانه شبیه ساز جنگال جنگنده میگ ۲۹ عملیاتی شد

به گزارش قدس آنلاین، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز به همراه امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش و امیر علیرضا شیخ معاون تربیت و آموزش آجا، با حضور در دانشگاه هوایی شهید ستاری، از بخش‌های مختلف این یگان بازدید و  روند تربیت و آموزش دانشجویان این دانشگاه را مورد ارزیابی قرار داد.

سرلشکر موسوی در نشست صمیمانه هم اندیشی با فرماندهان، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه شهید ستاری، گفت: دانشگاه شهید ستاری علاوه براینکه قطب هوانوردی کشور است، در بحث جنگال، پهپاد و سایبر سرآمد بوده و مرجعیت دارد.

فرمانده کل ارتش در بازدید از سامانه‌های جنگ الکترونیک هواپیماها، از جمله سامانه شبیه ‌ساز جنگ الکترونیک جنگنده میگ ۲۹ که در حاشیه این بازدید عملیاتی شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، از دانشگاه هوایی شهید ستاری  به عنوان یک دانشگاه پیشرو و مفتاح چالش‌های نیروی هوایی ارتش و حتی ارتش یاد کرد و افزود: دانشگاه هوایی شهید ستاری از ابتدا در حوزه اختراعات و ساخت محصولات جدید مورد استفاده صنایع هوایی و کشور  پیشرو بوده و کارهای بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است.

موسوی با اشاره به ساخت شبیه سازهای آموزشی توسط نیروی هوایی ارتش  اظهار کرد: ساخت و تولید شبیه ساز آموزشی جنگ الکترونیک هواپیمای میگ ۲۹ که قبلاً مشابه آن برای هواپیماهای دیگر نیز ساخته شده است، هم از لحاظ جنگ الکترونیک و هم از باب تدابیر و تاکیدات فرماندهی معظم کل قوا به این حوزه، از اهمیت ویژه ای برخوردار است که توسط نخبگان نیروی هوایی ارتش در دانشگاه هوایی شهید ستاری تولید شده است.

وی با بیان اینکه شبیه ساز جنگال میگ ۲۹ آزمایش‌های موفقی را پشت سر گذاشته است و با ورود به عرصه تمرین و عملیات حتماً در ارتقاء توان رزم نیروی هوایی ارتش موثر خواهد بود، خاطرنشان کرد: دانشگاه شهید ستاری این آمادگی را دارد در صورت نیاز در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف مرتبط با صنایع دفاع و سایر نیروهای مسلح کمک کند و هم افزایی داشته باشد.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: الحمدلله یک جمع بسیار خوب، مومن، با انگیزه، دانشمند و پرتلاش در این دانشگاه دور هم گرد آمده است و هر محصولی که در این دانشگاه تولید و ساخته می شود باعث افتخار، عبور از یک گلوگاه و یک چالش برای نیروهای مسلح است و ما  خداوند بزرگ را  شاکر هستیم و از همه عزیزانمان در نیروی هوایی ارتش و این دانشگاه تقدیر و تشکر داریم.

بر اساس این گزارش، سامانه شبیه ساز جنگ الکترونیک جنگنده میگ ۲۹ طی روزهای اخیر به پایگاه‌ های که هواپیمای میگ ۲۹ دارند تحویل می شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.