معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفت: ۱۴۰۰ سال پیش، از ائمه‌اطهار(س) درباره روز غدیر توصیه‌هایی شنیده شد اما به همت گروهی نه چندان بزرگ، سال گذشته فعالیتی برای جشن غدیر شروع شد و امسال چهار میلیون نفر در مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر شرکت کردند.

معاون شهردار تهران: ۴ میلیون نفر در مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر شرکت کردند

به گزارش قدس آنلاین، محمدامین توکلی‌زاده در آیین تجلیل از برگزارکنندگان افتتاحیه دومین دوره مسابقات قهرمان شهر و جشنواره‌های تابستانی با اشاره به اینکه با این کار یک رکورد بزرگ ثبت می‌شود و باید سختی‌های این کار را به جان خرید، اظهار داشت: یک روز در پایتخت شعاری داده می‌شد تحت عنوان تهران شهری برای همه؛ به این عبارت فکر می‌کردم که چه زمانی شهر برای همه خواهد بود؟ چه زمانی تمام مردمان شهر با هم می‌توانند شاد باشند؟ یک نگاه سیاسی به این شعار این است که تمام سلایق سیاسی در کنار هم باشند. این خوب است اما اصل، مردم هستند.

وی تاکید کرد: در مهمانی غدیر فکر کردیم که چه کار کنیم تا شهروندان زیادی در کنار هم خوشحال باشند؟ این گونه است که شهر برای همه می‌شود.

ایران در توسعه ورزش همگانی در آسیب بی‌رقیب است
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران خطاب به برگزار کنندگان افتتاحیه دومین دوره مسابقات قهرمان شهر و جشنواره تابستانی آرمان گفت: در توسعه ورزش همگانی و شهروندی اگر از ۲ کشور هند و چین به دلیل جمعیت بالایی که دارند، صرف نظر کنیم؛ می‌توان با افتخار عنوان کرد که در این زمینه در منطقه آسیا بی‌رقیب هستیم.

وی ادامه داد: اتفاق بزرگی در شهر در حال روی دادن است که باید متوجه بزرگی و اثرگذاری این رویداد باشیم تا دیگران نیز متوجه این تاثیرگذاری باشند.

معاون شهردار تهران ادامه داد: اعتقاد داریم سازمان ورزش و مناطق ۲۲گانه بزرگترین کار را در حوزه ورزش همگانی انجام می‌دهند. مردم وقتی احساس کنند در بزرگترین رویداد ورزشی شرکت می‌کنند و از همه مهمتر اینکه ما نیز احساس کنیم که این رویداد بزرگ را رقم می‌زنیم؛ اتفاقات بزرگی می‌افتد.

وی با بیان اینکه شما پیشقراولان ورزش همگانی در کشور هستید و یک هم‌افزایی در این زمینه ایجاد کرده‌اید؛ تاکید کرد: در قالب این جشنواره توانسته‌اید نزدیک به ۱۰ درصد از جمعیت شهر تهران را با خود هم‌راستا کنید که عدد بزرگی است آن هم در یک ابر شهر با ۷۰ هزار هکتار که یک میلیون نفر آن هم در قالب یک رویداد ورزشی در کنار هم قرار گرفته‌اند.

معاون شهردار تهران ادامه داد: قرار است قبل از شروع ماه محرم بزرگترین دوشنبه ورزشی در شهر برگزار شود و برای این کار باید بهترین مکان‌های شهر تهران را انتخاب کرد. در فضاهایی مانند میدان آزادی، پل طبیعت و دریاچه شهدای خلیج فارس در یک زمان مشخص این رویداد برگزار شود. دوشنبه هفته بعد یک روز تاریخی برای شهر تهران است.

نباید در سالن‌های ورزشی حبس شد
توکلی‌زاده ادامه داد: نباید در سالن‌های ورزشی حبس شد؛ باید فضاهای جدیدی را فتح و فاصله بین مدیریت شهری و شهروندان را کاهش داد.

وی در ادامه اظهار داشت: امروز تعداد زیادی از کودکان کار که بچه‌های بی‌صدای شهر هستند در استادیوم ۱۲ هزار نفری دور هم جمع شدند و حق این افراد است که از بیت‌المال برای آنها هزینه شود. این کودکان در بودجه شهر ردیف اعتباری نداشتند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه قهرمان شهر به دنبال این است که تمام امکانات ورزشی شهر در شمال و جنوب در دسترس همه باشد، افزود: معنای عدالت این است که هر چیزی در جای خود باشد. باید به افرادی که در محله و یا مناطق کم‌برخوردار هستند بیشتر خدمت کنیم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.