مدیر دفتر مدیریت مصرف توزیع برق مشهد با اشاره به اینکه هر اداره و بانکی که الگوی مصرف را رعایت نکند، در لحظه با قطع برق روبرو خواهد شد، گفت: متاسفانه بیشترین قطعی برق در شهرستان مشهد مربوط به بانک‌ها بوده است که ۶۰ درصد پرمصرف‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

بیشترین قطعی برق در مشهد مربوط به بانک‌ها است/ قطع برق ۱۴۳ اداره و بانک پرمصرف

به گزارش قدس خراسان، معصومه مرادی با اعلام این خبر اظهار کرد: افزایش بی‌سابقه گرما در هفته جاری و ضرورت کاهش مصرف انرژی برق موجب شده تا دستگاه‌های اجرایی، نهادها و بانک‌ها براساس بند ۲ مصوبه هیات وزیران مورخ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ساعات اداری نسبت به دوره سال گذشته ۳۰ درصد و در ساعت غیر اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف برق داشته باشند. در حال حاضر حدود ۷۰۰ ساختمان اداری در محدوده عملیاتی شرکت توزیع برق مشهد دارای کنتورهای هوشمند است.

وی افزود: بنابراین با توجه به گرمای بی‌سابقه فصل تابستان و مصوبه هیات دولت و با کنترل پذیری و رویت پذیری مصرف برق ادارات و بانک‌های مشهد از طریق کنتورهای هوشمند رصد شده و طی روز شنبه ۱۷ تیرماه برق ۱۰۵ اداره و بانک پرمصرف در مشهد و در روز یکشنبه ۱۸ تیرماه نیز برق ۱۴۳ اداره و بانک پرمصرف قطع شد. ️

مدیر دفتر مدیریت مصرف توزیع برق مشهد با اشاره به اینکه هر اداره و بانکی که الگوی مصرف را رعایت نکند، در لحظه با قطع برق روبرو خواهد شد، بیان کرد: متاسفانه بیشترین قطعی برق در شهرستان مشهد مربوط به بانک‌ها بوده است که ۶۰ درصد پرمصرف‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

مرادی افزود: استفاده از سیستم‌های سرمایشی تا حد قابل قبولی باید کاهش یابد و همچنین قرار دادن کولر آبی روی دور کند و یا استفاده از پنکه می‌تواند در کاهش مصرف اثرگذار باشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد، وی از بازدیدهای مستمر و حتی شبانه کارکنان مدیریت مصرف در سطح شهر خبر داد و گفت: مصرف ادارات و دستگاه‌های اجرایی از طریق کنتورهای هوشمند قابل کنترل و نظارت و پایش است و البته قبل از قطع برق آنها، به صورت پیامکی و تلفنی اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد. در صورت رعایت نکردن ضوابط مذکور، در نهایت از راه دور و بدون مراجعه حضوری، برق ادارات و بانک‌های پر مصرف قطع می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.