وزارت کشاورزی کره جنوبی اعلام کرد این کشور ابتکار "کمربند و برنج" را با هشت کشور آفریقایی روز دوشنبه کلید زده است.

کره‌جنوبی ابتکار «کمربند و برنج» را با ۸ کشور آفریقایی راه‌اندازی می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، کره جنوبی می گوید در نظر دارد طبق این طرح انواع برنج باکیفیت را در اختیار کشورهای آفریقایی قرار دهد، دانش کشاورزی خود را با آنها به اشتراک بگذارد و امنیت غذایی پایداری برایشان تضمین کند.

موسسه همیاری و توسعه سئول (ODA)، متولی این این پروژه، تامین انواع برنج پرمحصول و ماشین آلات کشاورزی، کمک به آفریقا در ساخت آبیاری و سایر امکانات ضروری، و به اشتراک گذاشتن تجربیات و فناوری های مربوط به کشت و توزیع محصول را جزو برنامه های خود اعلام کرده است.

به گفته وزارت کشاورزی، غذا و امور روستایی کره جنوبی در جهت اجرای این طرح، کره جنوبی دیروز یادداشت تفاهمی با هشت کشور آفریقایی سنگال، گامبیا، گینه، غنا، کامرون، اوگاندا، کنیا و گینه بیسائو در سئول امضا کرد.

هدف این ابتکار برداشت حدود دو هزار تن انواع برنج در آفریقا در سال جاری است. قرار است این رقم در مجموع از سال ۲۰۲۷ به بیش از ۱۰ هزار تن در سال برسد؛ سطحی که برای تغذیه سالانه حدود ۳۰ میلیون نفر در کشورهای توسعه نیافته کافی است.

در سال ۲۰۲۰، کشورهای آفریقایی ۳۰۱.۱۶ میلیون تن برنج مصرف کردند اما به دلیل فقدان زیرساخت ها و فناوری های لازم و عملکرد ضعیف محصول، تنها ۲۱۰.۵۴ میلیون تن برنج تولید داشتند.

چانگ هوانگ کیون وزیر کشاورزی کره در خصوص این پروژه گفت: "ما یک تفاهم نامه با کشورهای مربوطه امضا کردیم تا نیازهای خاص هر کشور را با توجه به شرایط منحصر به فرد و برای دستیابی به نتایج ملموس بهتر برآورده کنیم. "

وی افزود: "این پروژه نه تنها به حل بحران غذایی در آفریقا کمک می کند، بلکه منجر به توسعه صنعت کشاورزی و اقتصاد آنها نیز می شود. همچنین با بهبود وضعیت قاره آفریقا به دستیابی به اهداف توسعه پایدار در جهان کمک می کند. "

به گفته وی، کره جنوبی قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ معادل ۸۰ میلیون دلار برای این پروژه اختصاص دهد و در نظر دارد کشورهای آفریقایی بیشتری را به مشارکت در آن فرا بخواند.

دمبا سابالی، وزیر کشاورزی گامبیا نیز به خبرنگاران گفت انواع برنج کره جنوبی در کشورش محبوب است و این پروژه نقش مثبتی در تقویت امنیت غذایی آفریقا خواهد داشت.

سابالی گفت: "برنج کره ای برای کشاورزان گامبیایی بسیار مطلوب است زیرا بسیار پرمحصول و معطر است. "

وی افزود: ما هنوز به دلیل کمبود زیرساخت ها و فناوری با چالش امنیت غذایی روبرو هستیم. این پروژه شرایط را تغییر می دهد؛ زیرا ناامنی غذایی از بین می رود و وابستگی ما را به واردات به حداقل می رسد.

وزرای آفریقایی حاضر در سئول قرار است امروز سه‌شنبه از کارخانه‌های فرآوری برنج، مزارع هوشمند و تأسیسات تولید تجهیزات کشاورزی در کره جنوبی بازدید کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.