معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی از برگزاری حدود ۴۰۰ برنامه مختلف به مناسب هفته حجاب و عفاف در استان خبرداد.

تدارک ۴۰۰ برنامه برای هفته حجاب و عفاف در خراسان جنوبی

به گزارش قدس انلاین، سید محمد رضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیست و یکم تیرماه روز حجاب و عفاف نامگذاری شد موضوع و مقوله فرهنگی که با رعایت و حفظ آن می توان به ارزش های انسانی و اخلاقی دست یافت و ارکان خانواده و جامعه را از خطر مصون داشت.

وی عنوان کرد: شورای فرهنگ عمومی کشور، بیست و یکم تیر را به مناسبت سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب که با دخالت نیروهای حکومتی رضاخان به خاک و خون کشیده شد، روز عفاف و حجاب نام گذاری کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های هفته حجاب و عفاف در خراسان جنوبی گفت: فضاسازی تبلیغاتی و محیطی، برپایی نشست‌های تخصصی و بصیرتی، برگزاری همایش‌های تبیینی تحت عنوان گفتمان حجاب و عفاف، برگزاری مسابقات فرهنگی و اجتماعی با رویکرد حجاب و عفاف، تبیین واقعه مسجد گوهرشاد در مساجد و محلات، تجلیل از دختران و بانوان محجبه در دستگاه‌های اجرایی و به صورت مردمی، راه اندازی پویش رسانه‌ای مجازی و تولید و انتشار محتواهای چند رسانه‌ای از مهمترین برنامه‌های هفته حجاب و عفاف در استان است.

طالبی از برگزاری حدود ۴۰۰ برنامه به مناسب هفته حجاب و عفاف با شعار "پای خانواده ایستاده‌ایم" در استان خبرداد و گفت: نمایشگاه کتاب و محصولات حجاب و عفاف در استان برپا شده و ادامه دارد.

وی گفت: مردم خراسان جنوبی مردمی بسیار معتقد، دیندار و همیشه پای نظام و انقلاب بوده و هستند، اما برخی بنا به دلایلی یک مقدار حجاب ضعیف‌تری دارند که مقام معظم رهبری می‌فرمایند اینها همه فرزندان ما هستند.

طالبی با تاکید بر رعایت حجاب و عفاف براساس آیات و روایات، گفت: نیاز است در این خصوص کارهای فرهنگی به صورت ویژه انجام شود و در این خصوص اقدامات خوبی را در دستورکارخودمان قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمنان با بیش از ۳۳ مولفه، گفت: یکی از مولفه‌های جنگ ترکیبی این است که دشمن می‌خواهد که مردم ما نسبت به موضوعات دینی و اعتقادی خود فاصله بگیرند و تبلیغات دشمن هم در این خصوص خیلی تاثیرگزار بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی افزود: باید اهداف دشمنان در جنگ ترکیبی برای مردم به خوبی تبیین و تشریح کنیم چرا که دشمن می‌خواهد هویت دینی را از ما بیگرد که ما به سمت پوچ گرایی حرکت کنیم و از طرفی هم امنیت اجتماعی خود را از دست بدهیم.

طالبی تاکید کرد: باید با بصریت نقشه‌های دشمنان را در جنگ فرهنگی به خوبی بشناسیم و مقابله کنیم و هرگز نباید در زمین دشمن نقش بازی کنیم.

وی با ذکر این نکته که کشف حجاب با بدحجابی متفاوت است، بیان کرد: براساس بیانات مقام معظم رهبری کشف حجاب هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است.

طالبی  متذکر شد: افراد خیلی محدود به صورت مغرضانه در استان اقدام به کشف حجاب می‌کنند که در این خصوص تاکید بر اجرای قانون داریم.

وی افزود: همین افراد وقتی در جامعه دچار مشکل می‌شوند، اجرای کامل قانون را برای خودشان انتظار دارند، چگونه است وقتی  قانون به نفع ماست به دنبال اجرای آن هستیم اما وقتی به ضرر ماست به آن بی‌توجهی می‌کنیم، پس باید در همه شرایط قانون ملاک عمل ما باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: پس باید در موضوع کشف حجاب عمدی و مغرضانه باید قانون اجرایی شود، در این موارد قطعا پیگیری و برخورد قانونی خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.