عضو هئیت مدیره صنایع لبنی گفت:‌ صادرکننده کره هستیم و بنابر آمار در سال گذشته با ۵۰۰ هزارتن صادرات توانستیم ۷۰۰ میلیون دلار ارزآوری داشته باشیم که با احداث پالایشگاه شیر میزان ارزآوری به ۲ میلیارد و ۷۰۰ هزار دلار می رسد.

ارزآوری محصولات لبنی با ایجاد پالایشگاه شیر به ۲ میلیارد و ۷۰۰ هزار دلار می رسد

به گزارشقدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی انجمن صنایع لبنی کشور، غلام‌علی سلیمانی عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی در دومین همایش صنعت لبنیات گفت: اقتصاد دستوری در اسلام و علم نیست اما برخی به آن تاکید دارند در این صورت اقتصاد به  جایی می رود که به نفع ملت نیست.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی افزود: اگر بخواهیم فرمایشات مقام معظم رهبری را اجرا کنیم تا با تولید دانشی بتوانیم محصولات را صادر و مانع واردات شویم، نیاز به آموزش داریم.
سلیمانی با تاکید بر اینکه برای حمایت از تولید کننده و صادر کننده ارز باید تک نرخی باشد، ادامه داد: اگر ارز تک نرخی نباشد، تولید و صادرات معنا و مفهوم ندارد.همچنین با قوانین موجود نمی توان به درستی تولید و صادرات کرد.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی با تاکید بر داشتن وزیر صادرات در راستای توسعه صادرات گفت: اگر صادرات و ارزآوری مهم است، وزارتخانه یک سازمانی می خواهد که با سازمان دیگر هماهنگ شود که متاسفانه بخش خصوصی حریف دولتمردان نیست به طوری‌که به رغم دستور و ابلاغ رئیس جمهور های مختلف، زیرمجموعه ها جواب نمی دهند و تولیدکنندگان همچنان سرگردانند.

وی ادامه داد: علی رغم آنکه طرح احداث پالایشگاه شیر در ستاد اقتصادی به عنوان طرح ملی انتخاب شد و بر مبنای آن قرار شد با ۵۲۰ میلیون ارز ۴۲۰۰ تومانی بتوانیم از واردات ۶۰۰ میلیون اجزای شیر که ۳۵۰ میلیون برای کره و مابقی دیگر اجزای شیر است، جلوگیری کنیم، اما به سبب اقتصاد دستوری نمی گذارند کار کنیم.

سلیمانی با اشاره به توقف صادرات کره گفت: در شرایط کنونی صادرکننده کره هستیم و بنابر آمار در سال گذشته با ۵۰۰ هزارتن صادرات توانستیم ۷۰۰ میلیون دلار ارزآوری داشته باشیم که با احداث پالایشگاه میزان ارزآوری به ۲ میلیارد و ۷۰۰ هزار دلار می رسد.

عضو هئیت مدیره صنایع لبنی اقتصاد دستوری را عامل رانت و توسعه فقر دانست و افزود: اکنون نمی دانیم چقدر یارانه در داخل و چقدر در خارج مصرف می شود. به عنوان مثال در خصوص شیر خشک بچه از اوکراین و قزاقستان با نرخ ۱۰ دلار می رود، اما از ایران با ۲ دلار صادر می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.