مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: نخستین جشنواره ملی فیلم "حوا" تلاشی برای بازنمایی تصویر حقیقی از زن مسلمان ایرانی است که در قالب نمایش بهترین فیلمها با موضوع زن و خانواده در تهران و چندین شهر کشور از جمله مشهد برگزار شده است.

بازنمایی تصویر زن مسلمان ایرانی در جشنواره فیلم"حوا"

به گزارش قدس خراسان، محمد حسین زاده عصر جمعه در حاشیه آخرین روز از برگزاری نخستین جشنواره فیلم "حوا" در پردیس مهر کوهسنگی مشهد اظهار کرد: ایرانیان مسلمان پر از آداب و رسوم با محوریت خانواده هستند اما در سینمای غرب زندگی یک مسلمان با آداب و رسوم و فرهنگش به خصوص در حوزه زن نشان داده نمی شود.

وی اضافه کرد: در سینمای ایران نیز مهندسی هایی که در حوزه حضور فرهنگ ایرانی – اسلامی در قالب نمایش فیلم شکل گرفته، عموما موفق بوده و توانسته با مخاطب ارتباط بگیرند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جشنواره فیلم "حوا" تلاش می کند که سینماگران و مردم را به این نکته توجه دهد که نقش محوری زن در جامعه ایرانی – اسلامی، امیدبخش بوده و در قالب خانواده جنبه تربیتی دارد و باید سینماگر و نویسنده ما به توجه به این نقش و این رویکرد فیلمها را بسازد و به نمایش بگذارد.

حسین زاده افزود: نخستین جشنواره فیلم "حوا" با محوریت موضوع زن و با رویکرد حمایت از خانواده و به همت بنیاد بین‌المللی گوهرشاد همزمان با تهران در ۱۲ استان دیگر کشور از جمله خراسان رضوی از ۲۰ تا ۲۳ تیر ماه برگزار شد و در این مدت ۳۱ اثر سینمایی شامل ۱۵ فیلم داستانی کوتاه، ۱۰ اثر مستند و ۶ فیلم بلند سینمایی اکران شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.