معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: در سه ماهه نخست امسال ۱۱۵ مورد جدید ابتلا به تب مالت در مناطق زیر پوشش این دانشگاه شناسایی شده که این میزان ابتلا نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

۱۱۵ مورد جدید ابتلا به تب مالت در نیشابور شناسایی شد

به گزارش قدس خراسان، هادی حسین‌زاده اظهار کرد: میزان مبتلایان به تب مالت در نیشابور اگرچه هفت برابر میانگین کشوری است اما روند ابتلا طی یک سال اخیر ۳۳.۴۰ درصد کاهش یافته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: تعداد مبتلایان به تب مالت در سال ۱۴۰۱، ۸۸۹ نفر بوده که این عدد نسبت به سال ۱۴۰۰ که هزار و ۳۵۰ بیمار بوده کاهش ۳۳.۴۰ درصدی داشته است.

وی در خصوص علت بالا بودن میزان ابتلا به تب مالت در مناطق زیر پوشش این دانشگاه نسبت به میانگین کشوری با بیان این که دلایل مختلفی وجود دارد گفت: نظام مراقبت بیماری‌ها شامل شناسایی، مراقبت، ثبت گزارش و تجزیه و تحلیل در نیشابور به طور جدی پیگیری می‌شود.

حسین‌زاده افزود: در نیشابور همه آزمایشگاههای بخش خصوصی با ما همکاری دارند و موارد مثبت را گزارش می‌دهند و شاید این همکاری در سایر شهرها وجود نداشته باشد و شاید علت بالا بودن ابتلا به این بیماری هم همین امر باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: نصف جمعیت نیم میلیون نفری نیشابور روستایی هستند که معمولا در مجاورت محل سکونت آنان دام نگهداری می‌شود که تنفس در آغل، تماس با دام آلوده، مصرف فرآورده‌های غیر پاستوریزه به ویژه آغوز فله و خامه یکی از علل ابتلای به تب مالت است.

وی در خصوص راه‌های پیشگیری از ابتلا به تب مالت اظهار کرد: مهمترین راه پیشگیری، اصلاح دامداری‌ها از سنتی به نیمه صنعتی و صنعتی و آموزش همگانی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.