مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: تعدادی از اخلالگران بازار مرغ در استان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و برای سه کشتارگاه پرونده تشکیل شده است.

اخلالگران بازار مرغ در فارس به دادگاه ارجاع شدند

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی شریفی در جلسات هماهنگی متولیان نظارت بر بازار، تاکید کرد: همه دستگاه‌های مرتبط با موضوع بازار ضمن تشدید نظارت ها بدون اغماض با متخلفان برخورد کنند.

وی گفت: نظارت بر بازار استان توسط سازمان های صمت، جهاد کشاورزی، بسیج اصناف و بازاریان، اتاق اصناف و اداره کل تعزیرات حکومتی انجام می‌شود.

شریفی در خصوص قیمت مرغ گفت: قیمت مرغ کشوری است و در وب سایت ۱۲۴ روزانه اعلام می‌شود و همه اصناف و فروشندگان مرغ ملزم به رعایت قیمت مصوب هستند.

او تأکید کرد: تعدادی از اخلالگران بازار مرغ به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و برای سه کشتارگاه پرونده تشکیل شده است.

مدیرکل اقتصادی استانداری فارس خاطرنشان کرد: از اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۲تعداد۱۴۰ هزار و ۶۱۱ مورد بازرسی از بازار استان انجام و منجر به تشکیل ۵۵۴۸ پرونده تخلف و  جریمه‌ ۸۸۰۰ میلیارد ریالی محکومان منجر شده و بیشترین تخلف مربوط به درج نشدن قیمت، گرانفروشی و صادر نشدن فاکتور است.

شریفی با بیان اینکه بازرسی و نظارت بدون کمک مردم شریف استان مقدور نیست، اعلام کرد: سامانه ۱۲۴اداره کل صنعت معدن تجارت، سامانه ۱۳۵ اداره کل تعزیرات حکومتی استان، شماره تماس ۰۷۱۳۲۱۷۲۰۲۰بازرسی بازار اداره کل جهاد کشاورزی استان و شماره تماس ۰۷۱۳۲۳۴۰۰۰۰بازرسی اتاق اصناف استان راههای ارتباطی برای دریافت گزارشات مردمی از وضعیت بازار است.

مدیرکل اقتصادی استانداری فارس در خصوص وضعیت نانوایی‌ها نیز گفت:  مرکز رصد و پایش گندم و آرد و نان ایجاد شده و مردم می‌توانند تخلفات حوزه نان شامل کیفیت پایین نان، گرانفروشی، کم فروشی، تعطیلی بدون دلیل و کاهش ساعت پخت را از طریق شماره تماس ۰۷۱۳۶۲۸۶۵۴۴یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۴۵۹۲ اعلام تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

شریفی به اقدامات تنظیم بازار نیز اشاره کرد و گفت: ۹۰۰ تن شکر و ۱۰۰۰ تن برنج هندی و تایلندی از ابتدای تیرماه جاری در حال توزیع است، ضمن اینکه بیش از ۹۰۰۰ تن شکر نیز توسط کارخانجات قند و شکر استان در این مدت‌ توزیع شده است. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.