در دیدار سفیر ایتالیا در جمهوری اسلامی ایران با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان بر لزوم همکاری‌های دوجانبه تجاری و اقتصادی بین ایران و ایتالیا و معرفی فرهنگ و اقتصاد گیلان با حضور در نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین‌المللی ایتالیا تأکید شد.

سفیر ایتالیا: اقتصاد گیلان و ایتالیا مکمل یکدیگر هستند

به گزارش قدس آنلاین، جوزپه پرونه، سفیر ایتالیا در جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز در دیدار با قاسم رضاییان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان در سالن جلسات اتاق بازرگانی با بیان اینکه استان گیلان یک استان ثروتمند به نظر می‌رسد، اظهار کرد: کشور ایتالیا و ایران همیشه روابط عمیق فرهنگی و اقتصادی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه تا چند سال پیش ایتالیا اولین شریک تجاری ایران در اروپا بود، افزود: متأسفانه در پی تحریم‌های اخیر، تجارت دوجانبه این دو کشور به طور چشم‌گیری کاهش پیدا کرد.

پرونه با بیان اینکه همیشه سعی بر این بوده است که روابط دو کشور بهبود یابد، گفت: اقتصاد استان گیلان و کشور ایتالیا به گونه‌ای مکمل یکدیگر می‌باشند و اقتصاد این دو منطقه مستعد همکاری های بیشتر است.

سفیر ایتالیا در ایران با اشاره به اینکه درخواست‌های زیادی از شرکت‌های ایتالیایی به منظور همکاری با ایران دریافت می‌کنیم، تصریح کرد: شایسته است که فرصت‌های همکاری اقتصادی، فرهنگی و سرمایه‌گذاری با این استان ثروتمند شناسایی و معرفی شوند، چرا که اقتصاد استان گیلان ریشه عمیقی دارد و فرهنگ آن نیز بسیار غنی است.

وی با اشاره به اینکه به عنوان نماینده کشور و مردم ایتالیا تلاش می‌کنیم تا مردم و تجار ایتالیایی نگاه بازتر و عمیق‌تری به این منطقه داشته باشند، گفت: مردم ایتالیا باید با ظرفیت‌های ایران و به ویژه گیلان آشنا شوند، چرا که پتانسیل‌های همکاری متعددی در زمینه کشاورزی، صنعتی، فرهنگی و اقتصادی بین دو منطقه دیده می‌شود و باید تلاش کنیم روند تجارت و کسب‌وکار بین تجار دو کشور تسهیل شود.

دعوت از نمایندگان صنایع مطرح استان گیلان در رویدادهای بین‌المللی ایتالیا

 داوید بالونی، دبیر اول و مدیر دفتر اقتصادی و تجاری سفارت ایتالیا در ایران نیز در این جلسه با اشاره به توسعه ظرفیت‌های همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور، اظهار کرد: یکی از راه‌های گسترش همکاری بین دو کشور، حضور در نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین‌المللی در کشور ایتالیا، خصوصا در زمینه صنایع غذایی است.

وی با بیان اینکه با حضور نمایندگان صنایع مطرح استان گیلان در رویدادهای بین‌المللی ایتالیا، زمینه برای شناخت بیشتر تجار و کارآفرینان دو منطقه فراهم می‌شود، افزود: امکان تأمین ماشین‌آلات موردنیاز کارخانجات و تقویت خطوط تولید، به ویژه بسته‌بندی از زمینه‌های همکاری سودمند دیگری است که می‌تواند منجر به توسعه و افزایش همکاری‌های تجاری گردد.

دانشگاه‌های ایتالیا  برای جذب پژوهشگران و دانشجویان ایرانی با یکدیگر رقابت می‌کنند

یاروسلاوا رومانووا، دبیر اول و مدیر دفتر فرهنگی و مطبوعاتی سفارت ایتالیا در ایران نیز در این جلسه با اشاره به عمیق بودن روابط فرهنگی دو کشور، اظهار کرد: دانشجویان ایرانی، پس از دانشجویان چینی، دومین گروه دانشجویان خارجی در حال تحصیل در ایتالیا هستند و این نشان‌دهنده آن است که علاقه از سمت دانشجویان ایرانی برای تحصیل در ایتالیا وجود دارد.

 وی با بیان اینکه دانشگاه‌های ایتالیا نیز برای جذب پژوهشگران و دانشجویان ایرانی با یکدیگر رقابت می‌کنند،‌ افزود: عمده دانشجویانی که از سمت استان گیلان به ایتالیا می‌روند در رشته‌های مرتبط با کشاورزی و تغییرات آب‌وهوا مشغول به تحصیل می‌شوند که از رشته‌های بسیار باارزش و مورد نیاز در دنیا است و ایتالیا علاقمند به توسعه همکاری‌ها در زمینه باستان‌شناسی است.

ایتالیا تحت تأثیر تبلیغات منفی غرب از ایران قرار نگیرند

قاسم رضاییان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه استان گیلان پتانسیل‌هاب فراوانی در حوزه‌های مختلف دارد، اظهار کرد: استان گیلان، استانی ثروتمند با ظرفیت های متنوع است.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد چای ایران در گیلان تولید می‌شود، افزود: چای گیلان علاوه بر حجم بالای تولید، مرغوب‌ترین چای ایران است و همچنین، بهترین برنج دنیا نیز در گیلان تولید می‌شود، که از لحاظ کیفیت، نه تنها در ایران منحصربه‌فرد است، بلکه بسیار مرغوب‌تر از نمونه‌های هندی و پاکستانی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان با اشاره به محصولات منحصربفرد استان ازجمله فندق، کیوی و خاویار، گفت: گیلان در یک موقعیت جغرافیایی و استراتژیک قرار دارد که مهمترین قرار گرفتن در مسیر کُریدور شمال‌-جنوب یا همان نوستراک است.

رضاییان با بیان اینکه گیلان از خطوط ترانزیت جاده‌ای، ریلی و دریایی برخوردار است، تصریح کرد: گیلان به همین دلیل با کشورهای حوزه خزر و اوراسیا ارتباطات اقتصادی و تجاری بسیار خوبی دارد و همچنین، مشوق ها و مزیت‌های سرمایه‌گزاری و تاسیس شرکت در منطقه آزاد بندرانزلی می‌تواند موجبات توسعه همکاری‌های دوجانبه را فراهم آورد.

وی با تاکید بر اینکه اتاق‌های بازرگانی منطقه‌ای ایتالیا باید همکاری بیشتری با اتاق‌های بازرگانی استانی در ایران داشته باشند، بیان کرد: ما از تنوع بسیار خوبی در پتانسیل‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی برخوردار هستیم و ارتباطات اقتصادی و تجاری مستحکمی می‌توانیم برقرار کنیم.

رضاییان با بیان اینکه سفارت ایتالیا در ایران باید واقعیت مردم ایران و کشور ایران را به مردم ایتالیا معرفی کند، تصریح کرد: سفارت ایتالیا در ایران باید به‌گونه‌ای عمل کند که مردم ایتالیا تحت تاثیر تبلیغات منفی غرب از ایران قرار نگیرند زیرا کشور ایران یک کشور بزرگ، مستقل و آزاد است و تجار و تولیدکنندگان ایرانی نیز آزادانه می‌توانند به هر کشوری سفر کرده و تجارت کنند.

پایان پیام/۳۳۸۹

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.