یک نماینده پارلمان لبنان با تأکید بر استقلال این کشور، درباره دخالت‌های خارجی در آن هشدار داد.

هشدار نماینده پارلمان لبنان درباره دخالت‌های خارجی

به گزارش قدس آنلاین، «هانی قبیسی» عضو فراکسیون «التنمیة و التحریر» در پارلمان لبنان درباره دخالت‌های خارجی در این کشور هشدار داد.

وی: «گفت که کسانی که به دخالت‌های خارجی راضی می‌شوند، به اشغال مجدد لبنان راضی شده‌اند و اینها کسانی هستند که ورود تروریسم به کشور را پذیرفته‌اند».

پنج‌شنبه گذشته «تیری ماریان» نماینده فرانسه در پارلمان اروپا گفت: «پارلمان اروپا با اکثریت آراء با لایحه باقی ماندن آوارگان سوری در لبنان موافقت کرد»

قبیسی با تأکید بر استقلال لبنان در تصمیم‌گیری‌ها خود تصریح کرد: «ما دیکته‌های خارجی از هیچ طرفی را نمی‌پذیریم، ما در برابر محاصره و تحریم‌های تحمیلی ایستادیم و در برابر هر گونه تصمیم تحمیلی نیز خواهیم ایستاد».

وی تصریح کرد: «اکنون می‌خواهند با تحمیل سیاست‌های جدید و ممانعت از بازگشت آوارگان به کشورشان، کشور ما را ضعیف نگه دارند، با اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی درباره فلسطین و حق بازگشت و نیز بازگشت ملت سوریه به کشور و وطن خود مخالفت می‌کنند و سعی دارند اختلافات در کشور ما ادامه‌دار شود».

بنابر گزارش شبکه المنار، این نماینده پارلمان لبنان بر توانایی لبنانی‌ها برای توافق بر سر انتخاب رئیس جمهور تأکید کرد و گفت که احزاب لبنانی می‌دانند که عدم انتخاب رئیس جمهور و به تعطیلی کشاندن پارلمان و نهادهای دولت، راه را برای تحمیل تحریم‌ها همواره می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.