۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
کد خبر: 895625

نواک جوکوویچ به دلیل شکستن راکتش باید هشت هزار دلار جریمه بپردازد.

شکستن راکت برای جوکوویچ چقدر آب خورد؟

 در جریان دیدار حساس و مهیج فینال تنیس گرنداسلم ویمبلدون، کارلوس آلکاراس، نابغه ۲۰ساله تنیس جهان از اسپانیا و نفر نخست رنکینگ برترین تنیسورهای جهان، مقابل نواک جوکوویچ، پرافتخارترین تنیسور مرد جهان، به میدان رفت و با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری رسید و عنوان قهرمانی را کسب کرد.

ست نخست این دیدار با نتیجه قاطع ۶ بر یک به سود جوکوویچ به پایان رسید اما در ست‌های دوم و سوم آلکاراس به بازی بازگشت و به ترتیب با نتایج ۷ بر ۶ و ۶ بر یک صاحب پیروزی شد. در ست چهارم جوکوویچ ۶ بر ۳ به پیروزی رسید تا کار به ست پنجم و پایانی کشیده شود. در ست پایانی الکاراس با حساب ۶ بر ۴ به برتری رسید و تا با کسب پیروزی ۳ بر ۲ در این بازی حساس که حدود ۵ ساعت به طول انجامید، عنوان قهرمانی این رویداد معتبر را کسب کرد.

نواک جوکوویچ، تنیسور صربستانی، به دلیل شکستن راکتش در فینال تنیس ویمبلدون مقابل کارلوس آلکاراس اسپانیایی به پرداخت هشت هزار دلار جریمه نقدی محکوم شد. جوکوویچ به دلیل ناراحتی راکتش را به ستون کنار تور کوبید. جوکوویچ پس از شکست به سمت پسرش رفت و گریه کرد. در واقع جوکوویچ برای دومین بار در فینال گرنداسلم روی چمن شکست خورد. این ورزشکار صرب آخرین بار در فینال سال ۲۰۱۳ به اندی ماری باخته بود.

جوکوویچ رکورد بیشترین قهرمانی در گرنداسلم‌ها را با ۲۳ قهرمانی در اختیار دارد. او در طول دوران حرفه‌ای‌اش‌ هفت بار قهرمان ویمبلدون شده است که پس از فدرر با هشت قهرمانی در ویمبلدون، در رده دوم پرافتخارترین تنیسورهای تاریخ در ویمبلدون است.

سال قبل، جوکوویچ در فینال نیک کریوس استرالیایی را برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.