مدیر اداره امور قرآنی و معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برنامه‌های این سازمان را به مناسبت ماه محرم تشریح کرد.

اعلام برنامه‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به مناسبت ایام محرم

به گزارش قدس خراسان، مهدی رمضانی در خصوص برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ماه محرم، اظهار کرد: برای برگزاری برنامه‌های محرم باید از ظرفیت هیات‌های مذهبی به خصوص در دهه اول محرم برای نشر قرآن و مفاهیم قرآنی نیز استفاده کنیم؛ به این معنا که در هیات‌های بزرگ مذهبی، قاریان توانمند و بین‌المللی دعوت شوند تا به قرائت قرآن نیز بپردازند.

مدیر اداره امور قرآنی و معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه برای پیوند قرآن و عترت، حضور تشکل‌های بزرگ و برگزاری مراسم محرم بی‌تاثیر نخواهد بود، اضافه کرد: براساس سند اجرایی که برای عملیات محرم تعریف شده، ۲ وظیفه اصلی برعهده‌ حوزه‌ قرآنی قرار گرفته که شامل تولید محتوای قرآنی و اجرای چارچوب قرائت‌های تدبری است.

وی در خصوص طرح قرائت‌های تدبری، افزود: کتاب «طرح کلی اندیشه‌ اسلامی در قرآن» با موضوع سخنرانی مقام معظم رهبری قبل از پیروزی انقلاب، موضوعی را از قرآن انتخاب و به بیان نکته‌هایی از آن می‌پرداخته‌اند و سپس آن آیات قرآن، توسط قاری تلاوت می‌شد.

رمضانی با بیان اینکه تلاوت قرآن همراه با تدبر و روشنگری موضوعی همراه بوده است، ادامه داد: امروز نیز ضرورت دارد که درمورد آیات قرآن توضیحی ارائه شود و سپس، قاری همان آیات را تلاوت کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.