۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 896027

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: به زودی ۸ مورد ملک دولتی مازاد به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان به مزایده گذاشته خواهد شد که چند دستگاه مانند آموزش و پرورش در آن سهم دارند.

مزایده املاک مازاد دولتی در قم

به گزارش قدس انلاین، ابراهیم معتمدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم امروز ۲۸ تیرماه در جلسه کارگروه مولدسازی املاک دولتی استان، طی سخنانی اظهار کرد: مدت‌ها قبل در این کارگروه مقرر شد بنای مولدسازی در استان به صورت مصداقی و دستگاه‌ به دستگاه مورد بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: در این جلسه املاک مازاد ۲ دستگاه دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش شناسایی و مورد بررسی قرار گرفته شدند، برخی از این املاک در شهر قم و برخی دیگر در روستاها و شهرستان‌های تابعه واقع هستند که قرار شد با تایید فرمانداران نسبت به آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

معاون استاندار قم تصریح کرد: واقعیت این است از ابتدای طرح مولدسازی در استان تا به امروز یک ملک از دستگاه آموزش و پرورش به ارزش ۸۴۰ میلیون تومان به فروش رفته است، این مبلغ کاملا به دستگاه نوسازی مدارس برگشته و مقرر شده در یکی از مناطق محروم استان زمینی در راستای افزایش سرانه آموزشی تعلق گرفته و مدرسه‌ای برای دانش‌آموزان آن منطقه ساخته شود.

وی اشاره کرد: نکته‌ای که امروز باید مورد توجه ما قرار بگیرد این است که املاک مازاد درحال مولد شدن می‌باشد، یعنی اینکه اگر قرار است ملکی از دستگاهی فروخته شود به ازای همان در یکی از مناطق محروم و مورد نیاز زمینی صرف مسائلی نظیر ساخت بیمارستان، درمانگاه اختصاص داده می‌شود.

معتمدی گفت: هیچ قسمتی از بحث مولدسازی تبدیل به پرداخت نقدی جاری نمی‌شود و قطعا جایگزین آن مراکز زیربنایی مورد نیاز ساخته خواهد شد.

معاون استاندار قم در پایان عنوان کرد: به زودی ۸ مورد ملک دولتی مازاد به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان به مزایده گذاشته خواهد شد که چند دستگاه مانند آموزش و پرورش در آن سهم دارند؛ با فروش هر مقدار از این مبلغ اعتبارات جذب خواهند شد و صرف هزینه در حوزه‌های مختلف می‌شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.