رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) می‌گوید که این نهاد پاداش بازیکنان حاضر در جام‌جهانی زنان را در اختیار فدراسیون قرار داده و نظارت مستقیم روی پرداخت مبالغ به بازیکنان ندارد.

اینفانتینو: فیفا مسئول پرداخت مستقیم پاداش بازیکنان جام‌جهانی زنان نیست

به گزارش قدس آنلاین، فیفا در ماه ژوئن اعلام کرد که برای نخستین بار، هر بازیکن بابت حضور در جام جهانی زنان دست کم ۳۰هزار دلار پاداش دریافت خواهد کرد و این پول تضمینی است.

با این حال جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا در آستانه جام جهانی ۲۰۲۳ زنان به میزبانی استرالیا که از فردا آغاز خواهد شد، گفت که حصول اطمینان از اینکه این مبلغ مستقیما به بازیکن پرداخت می‌شود، ممکن نیست و پاداش مذکور، در اختیار فدراسیون‌ها قرار می‌گیرد.

اینفانتینو گفت: توصیه‌هایی کرده‌ایم ولی ما اتحادیه تمام فدراسیون‌ها هستیم. بنابراین هر پرداختی که تخصیص دهیم به حساب فدراسیون واریز می‌شود و فدراسیون متبوع هر کشور، مبلغ مربوطه را به بازیکنان می‌دهد.

وی افزود: اما با همه فدراسیون‌های در تماس هستیم و در کشورهای مختلف، شرایط مختلفی از جمله مالیات، اقامت و غیره، حکفرماست که نیازمند توافقات ویژه بوده و برخی از این توافقات از قبل بین بازیکن و فدراسیون منعقد شده است.

برخی بازیکنان تیم‌های ملی زنان با فدراسیون‌ها دچار اختلاف شده و مدعی هستند که این پول، به بازیکنان اختصاص یافته نه تیم‌ها؛ همین یک ماه پیش، تیم زنان آفریقای جنوبی فدراسیون این کشور را به امتناع از پرداخت پاداش‌های جام جهانی زنان به آنها متهم کردند.

منابع شبکه تلویزیونی ای‌اس‌پی‌ان که از برنامه‌های فیفا درباره این پرداختی‌ها مطلع‌هستند، گفته‌اند که با این سازوکار جدید، انتظار می‌رود بازیکنان در صورت عدم تخصیص مبلغ مطابق درخواست فیفا، اقدام به شکایت کنند.

اینفانتینو گفته است که جایزه جام جهانی زنان به ۳۲ تیم حاضر در این رویداد، به ۱۱۰ میلیون دلار افزایش یافته است. این رقم در مقایسه با جام جهانی ۲۰۱۹ زنان که با ۲۴ تیم برگزار شد، ۳۰ میلیون دلار بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.