حمله فردی مسلح به ساختمانی در حال ساخت در نیوزلند، حداقل ۲ نفر کشته برجای گذاشت.

حداقل ۲ کشته بر اثر تیراندازی در نیوزلند

‌به گزارش قدس آنلاین، در پی حمله فردی مسلح به ساختمانی در حال ساخت در نیوزلند، حداقل ۲ نفر کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

مقامات نیوزلند تاکید کرده اند که حادثه تیراندازی در حال حاضر یک تهدید امنیت ملی به شمار نمی‌رود. حمله تیراندازی در حالی صورت گرفت که قرار بود یک مسابقه ورزشی در اواخر روز پنجشنبه در نزدیکی محل حادثه برگزار شود.

پلیس نیوزیلند در این ارتباط تایید کرد که دست کم دو نفر بامداد پنجشنبه پس از حمله یک مرد مسلح به یک کارگاه ساختمانی در مرکز شهر اوکلند کشته شدند.

در بیانیه منتشر شده از سوی مقامات مشخص نشده است که چه تعداد از افراد در این حادثه زخمی شده‌اند، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که چند نفر در محل حادثه آسیب دیده‌اند و فرد متخلف نیز در میان کشته‌ها قرار دارد. گزارش‌های رسانه‌ها حدس می‌زنند که تعداد مجروحان شش نفر است که یک افسر پلیس نیز در میان مجروحان است.

پلیس نیوزلند با انتشار بیانیه‌ای توضیح داد که گزارش‌ها مبنی بر تیراندازی در یک کارگاه ساختمانی در خیابان آیوور کوئین اولین بار در حدود ساعت ۷:۲۲ صبح به وقت محلی توسط مقامات دریافت شد.

مقامات محلی اعلام کردند که فرد تیرانداز در حال حرکت به سمت بالای ساختمان بود و مدام تیراندازی می‌کرد. این فرد بعداً «خود را» در آسانسور پنهان نگه داشت. اگرچه نیروهای پلیس سعی کردند با مرد مسلح صحبت کنند، اما پلیس پس از ادامه تیراندازی توسط مظنون، به سوی او تیراندازی کرد و او کشته شد.

در این بیانیه آمده است: «جزئیات در مورد آنچه دقیقاً رخ داده است هنوز در حال آشکار شدن است و پلیس به ارائه و به روز رسانی اطلاعات در مورد مجروحان و وضعیت محل حادثه ادامه خواهد داد. آنچه رخ داده، قابل درک است که نگران کننده است و ما به مردم اطمینان می‌دهیم که این حادثه مهار شده و یک حادثه محدود است. همچنین می‌توانیم توصیه کنیم که این یک خطر امنیت ملی نیست.»

هنوز انگیزه فرد تیرانداز از سوی مقامات فاش نشده است. با این حال، کریس هیپکینز، نخست‌وزیر نیوزیلند، در طی کنفرانس خبری توضیح داد که هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که نشان دهد اعتقادات سیاسی یا ایدئولوژیکی این اقدام را تشویق می‌کند.

رسانه‌های محلی گزارش دادند که حدود ۱۰۰ کارگر ساختمانی همزمان با تیراندازی‌ها از محل حادثه که یک ساختمان نیمه کاره بوده، فرار کرده اند. مرد مسلح به عنوان یک جوان ۲۴ ساله توصیف شده است که ظاهراً دستبند مانیتورینگ الکترونیکی به دست داشت. این موضوع هنوز توسط بازرسان پلیس تأیید نشده است.

ویدئویی از صحنه نشان می‌دهد که چندین گروه پلیس منطقه را محاصره کرده‌اند و گزارش شده است که یکی از فیلم‌های ضبط شده لحظه‌ای را ضبط کرده است که در آن تیراندازی صورت گرفته است.

وین براون، شهردار اوکلند، به خبرنگاران محلی گفت که در زمانی که بقیه جهان فوتبال ما را تماشا می‌کنند، حادثه تیراندازی یک اتفاقات وحشتناک برای شهر ماست.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.