سرمربی تیم جوانان با تمجید از عملکرد این تیم در والیبال قهرمانی جهان گفت: اگر توجه ویژه به این تیم شود نسل طلایی دیگری در راه است.

مومنی‌مقدم: نسل طلایی دیگری در راه والیبال ایران است

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا مومنی‌مقدم  با تمجید از هنر جوانان ایرانی در مسابقات قهرمانی جهان گفت: ایران یکی از تیم‌هایی بود که با هنر مربیان بومی توانست بر بام والیبال جوانان جهان قرار بگیرد. تیم ایتالیا با مشاوره ولاسکو نتوانست حریف ایران شود. ما یک تیم کامل بودیم و در هر بازی با ترکیب متفاوت ظاهر شدیم اما کامبک‌های خوبی داشتیم. بعد از قهرمانی ولاسکو به تیم ما آمد و تبریک گفت.

وی در خصوص مقایسه برخی از بازیکنان با سعید معروف گفت: معروف یک برند خاص در والیبال ایران و جهان است. اگر بخواهم مقایسه کنم باید این بازیکنان را با سعید معروف در رده سنی جوانان مقایسه کنم. اگر به جوانان والیبال بها داده شود می‌توانند مانند معروف ستاره شوند. بها دادن به جوانان می‌تواند نسل طلایی جدیدی به والیبال ایران معرفی کند. ما یک مجموعه بومی در کادر فنی بودیم و یک هدف داشتیم و آن هم قهرمانی بود و تمرینات تیم را براساس این هدف طراحی کردیم. البته تاکید بر کادر تمام ایرانی، به معنای نفی علم مربیان خارجی نیست بلکه ما یک کادر با دانش روز در ایران داشتیم.

سرمربی تیم والیبال جوانان در خصوص کامبک‌ها گفت: ما در تمرینات حتی کامبک و عقب افتادن در ست‌ها را تمرین کردیم و یک ذهنیت برنده را از تیم ساختیم. جوانان ایران در مسابقات آسیایی سطح خود را نشان دادند و مربی کره جنوبی در قهرمانی آسیا نیز به این مهم اذعان کرد. من دوست داشتم جوانان در یک تیم لیگ برتری به صورت هماهنگ باشند اما قرارداد بازیکنان این اجازه را نداد و ما در نهایت موفق به کسب عنوان قهرمانی جهان شدیم. قهرمانی در جهان ثمره یک کادر تیمی بود که مربیان کنونی و مربیان گذشته این بازیکنان در آن نقش زیادی داشتند. زحمات مربیان سازنده نباید نادیده گرفته شود.

مومنی‌مقدم با اشاره به کار بزرگ پسران جوان ایران عنوان کرد: امیدوارم که این اتفاق مهم در ورزش ایران دیده شود و پاداش لازم را برای ورزشکاران در نظر بگیرند.

هدفم کسب عنوان بهترین بازیکن جهان است

امیرمحمد گل‌زاده، بازیکن تیم والیبال جوانان نیز در خصوص سختی‌ رقابت‌ها گفت: ایران و ایتالیا در فینال بالاترین سطح والیبال را در رده سنی جوانان به نمایش گذاشتند. ما به یک خودباوری برای برد رسیده بودیم و این هنر سرمربی تیم و کادر فنی بود. هیچ تیم راحتی در مسابقات قهرمانی جهان نبود.

این بازیکن تیم والیبال ادامه داد: قبل از مسابقات جهانی اهداف تیمی و انفرادی برای خودم طراحی کردم که قهرمانی تیم اولویت اول بود که به آن رسیدم و کسب عنوان انفرادی بهترین پشت‌خط‌زن بود که با همکاری دوستان به آن رسیدم. هدف نهایی من کسب عنوان بهترین بازیکن جهان است. برنامه نیز برای حضور در المپیک دارم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.