معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: نیروی متخصص از کشورمان به عراق طبق توافقات انجام گرفته بین وزارت کار ایران و وزارت کار عراق اعزام می‌شود.

معاون وزیر کار: ایران نیروی کار متخصص به عراق اعزام می‌کند

به گزارش قدس خراسان، علیرضا عسگریان اظهار کرد: عراق از نظر فرهنگی، اقتصادی و ارتباط مرزی نزدیکترین کشور به ایران محسوب می‌شود، در این راستا هنگام حضور "جاسم حمدالاسدی" وزیر کار عراق در تهران گفتگوهای مفصلی در حوزه‌های مختلف بویژه تامین اجتماعی، بهزیستی و فنی و حرفه‌ای بین طرفین انجام شد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در روزهای اخیر گروهی به ریاست وزیر کار عراق به تهران سفر کردند و پس از گفتگوها مقرر شد کارگروه‌های مشترک در حوزه‌های اشتغال، اقتصاد، تعاونی‌ها، بهزیستی و فنی و حرفه‌ای شکل گیرد.

وی افزود: مقرر شد همه نیازمندیهای بخش بهزیستی و تامین اجتماعی استخراج و اطلاعات مربوطه در یک بخش تجمیع شود تا بعد از ۱۰ روز نخستین نشست‌های غیرحضوری بین طرفین برگزار و ظرف یک ماه تبادل اطلاعات و آمار و زمان بندی اجرای برنامه‌ها انجام شود.

عسگریان گفت: در مجموع حضور وزیر کار عراق در تهران نشست‌های پرباری را به دنبال داشت که اشتیاق زیادی از سوی دو طرف برای برقراری ارتباطات دوسویه بوجود آمد، بویژه از سوی عراقی‌ها که حضور آنها در نمایشگاه مشهد نیز در همین راستا است تا با فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران آشنا شوند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: گفتگوهای مفصلی در حوزه تبادل نیروی کار بین ایران و عراق انجام گرفته تا در این حوزه مکمل هم باشند، مقرر شد ایران نیروی متخصص به عراق ارسال کند، همچنین با ارسال مربی به آن کشور نیروی متخصص در عراق تربیت کنند.

وی برای شرکت در دومین نمایشگاه معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران به مشهد سفر کرده بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.