رئیس جمهور روسیه با هشدار به لهستان، تاکید کرد که هرگونه حمله به خاک بلاروس، حمله به مسکو تلقی خواهد شد.

پوتین: هرگونه حمله به بلاروس را تجاوز به روسیه قلمداد می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با اشاره به بلندپروازی‌های لهستان، گفت که هرگونه تجاوز به خاک بلاروس، حمله روسیه تلقی شده و مسکو با تمام ابزاری که در دست دارد واکنش نشان خواهد داد.

پس از ورود نیروهای ارتش خصوصی «واگنر» به بلاروس، کمیته امنیتی ورشو چهارشنبه هفته گذشته تصمیم گرفت تا واحدهای نظامی خود را به شرق لهستان اعزام و مستقر کند. لهستان هرگونه بلندپروازی ارضی را در بلاروس رد کرده است.

پوتین در اظهاراتش گفت که بخش غربی لهستان، هدیه‌ جوزف استالین، رهبر شوروی سابق به ورشو بوده و ظاهرا لهستانی‌ها این مساله را فراموش کرده‌اند و مسکو این موضوع را به آنها یادآوری می‌کند.

ماتئوس موراویتسکی، نخست وزیر لهستان در واکنشی آشکار به این جمله، در توییتر نوشت که «استالین یک جنایتکاری جنگی و به‌دلیل کشتار صدها هزار لهستانی، مجرم بود. واقعیت تاریخی قابل تردید نیست. سفیر فدراسیون روسیه به وزارت خارجه فراخوانده خواهد شد.»

بلاروس پنجشنبه اعلام کرد که نیروهای واگنر آموزش نیروهای ویژه بلاروس را در اردوگاه نظامی در فاصله چند مایلی مرز لهستان آغاز کرده‌اند.

پوتین همچنین اضافه کرد که گزارش‌ها از استفاده از یک واحد لهستانی-لیتوانیایی برای انجام عملیات در غرب اوکراین و در نهایت اشغال اراضی در این منطقه خبر داده‌اند و گفت: مشهور است که آنها همچنین رویای قلمرو بلاروس را در سر دارند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.