رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در نامه‌ای به وزیر امور خارجه با اشاره به اهانت برخی افراد به قرآن نوشت: غرب همواره با اهانت به مقدسات میزان حساسیت مسلمانان را می‌سنجد و اهرم‌های فشار خویش را می‌یابد.

غرب با اهانت به مقدسات میزان حساسیت مسلمانان را می‌سنجد

حجت الاسلام علی تقی زاده امروز، یکشنبه اول مرداد در نامه ای به حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نوشت: از همراهی دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران خصوصاً وزارت تابعه شما در دولت سیزدهم، با دل‌های سوزان و قلب‌های جریحه دار شده مسلمانان ایران و جهان و در واکنش به موقع و قاطع در مقابل امر پلید اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد بسیار متشکریم. امید است واکنش قاطع فعالانه همواره سرلوحه سیاست خارجی دولت‌ها در این انقلاب الهی مردمی باشد.

وی افزود: واقعیت آن است که غرب، بارها نشان داده با اهانت به مقدسات، میزان حساسیت ما مسلمین را می‌سنجد و از این طریق اهرم‌های فشار خویش را می‌یابد. این اهانت به مقدسات و خصوصاً قرآن کریم، اولین بار نبود که در غرب اتفاق می‌افتاد و اگر درست واکنش نشان ندهیم، آخرین بار هم نخواهد بود. چراکه ماهیت این اتفاقات، «پروژه‌ای» ممتد و عامدانه است که اهداف خود از جمله توهین به مقدسات را دنبال می‌کند.

تقی زاده اضافه کرد: همانطور که رهبر انقلاب، اشد مجازات برای عامل این جنایت را مورد اتفاق همه علمای اسلام دانستند و تحویل این جانی به دستگاه‌های قضایی کشورهای اسلامی را وظیفه دولت سوئد برشمردند، به شدت و با تاکید خواستاریم در واکنش به تکرار این امر توسط آن ملعون، پیگیری محکومیت و مجازات شایسته وی، به عنوان موضع دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران عنوان گردد و این مهم از دادگاه‌های بین‌المللی و با استفاده از تمامی ظرفیت های حقوقی پیگیری شود.

وی ادامه داد: اکنون بهترین فرصت در دعوت به قرآن، این کتاب الهی است. چنان که رهبری در سال ۹۳ بعد از توهین به مقدسات و ایجاد موج اسلام هراسی، جوانان دنیای غرب را به خواندن قرآن و مراجعه مستقیم به این کتاب الهی دعوت کردند. این دعوت، در کنار موضع‌گیری‌های صریح مسئولین ضریب می‌گیرد و مسئولین می‌توانند ضمن مصاحبه‌های گوناگون و بین المللی، با طرح چنین دعوتی این تهدید را به فرصت تبدیل کرده و موجبات آشنایی توده جوانان غربی که تشنه زلال حقیقت هستند را موجب شوند. سازمان دارالقرآن الکریم آماده پشتیبانی و همکاری لازم در راستای این امر مهم می‌باشد.

رهبر معظم انقلاب روز گذشته در پیامی فرمود: جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد، حادثه‌ای تلخ و توطئه‌آمیز و خطرآفرین است. اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است، دولت سوئد نیز باید بداند که با پشتیبانی از جنایتکار، در برابر دنیای اسلام آرایش جنگی گرفته و نفرت و دشمنی عموم ملت‌های مسلمان و بسیاری از دولت‌های آنان را به سوی خود جلب کرده است. وظیفه آن دولت آن است که عامل جنایت را به دستگاه‌های قضایی کشورهای اسلامی تحویل دهد. توطئه‌گران پشت صحنه نیز بدانند که حرمت و شوکت قرآن کریم روز به روز افزونتر و انوار هدایت آن درخشان‌تر خواهد شد، امثال این توطئه و عاملان آن، حقیرتر از آنند که بتوانند جلوگیر این درخشش روزافزون باشند.

پلیس سوئد چهارشنبه گذشته در اقدامی تحریک آمیز بار دیگر مجوز آتش زدن قرآن کریم در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای همان فردی که پیش‌تر مرتکب این عمل شنیع شده بود را صادر کرد.

سلون مومیکا روز پنجشنبه بار دیگر در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره و لگد کردن این کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.

روز جمعه نیز عضو گروه ملی‌گرای اسلام‌هراس و راست افراطی «دانسک پاتریوتر» (وطن‌پرست دانمارکی) در اقدامی شنیع یک نسخه از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ دانمارک سوزاندند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.