شمار قابل توجهی از شهروندان کره جنوبی در راهپیمایی علیه سیاست‌های نظامی دولت خود و همراهی با آمریکا و ژاپن در امور اتمی و نظامی شعار دادند.

راهپیمایی و شعار شهروندان کره جنوبی علیه نظامی‌گری واشنگتن و سئول

به گزارش قدس آنلاین، فعالان مدنی در کره جنوبی روز یکشنبه در آستانه هفتادمین سالگرد توافق آتش‌بس  بین دو کره برای برقراری صلح در شبه جزیره کره و در مخالفت با رزمایش‌های کره جنوبی با آمریکا و ژاپن راهپیمایی کردند.

به گزارش شبکه خبری «سی‌جی تی ان» فعالان صلح در مرکز  شهر «سئول» پایتخت کره جنوبی راهپیمایی کردند و کاهش تنش‌ها در شبه جزیره و حل و فصل مشکلات از طریق گفت‌وگو را خواستار شدند.

شرکت کنندگان شعارهایی سر دادند و پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود:«خصومت ها را متوقف کنید و به سوی صلح بروید.»

راهپیمایی و شعار شهروندان کره جنوبی علیه نظامی‌گری واشنگتن و سئول

طی روزهای گذشته و همزمان با قدرت نمایی موشکی کره شمالی، یک زیردریایی اتمی موشک انداز آمریکا برای اولین بار از دهه هشتاد میلادی به این سو  در بندر «بوسان»  در کره جنوبی پهلو گرفت.این اقدام آمریکا با هماهنگی با متحدان خود برای پاسخ‌های هماهنگ در صورت وقوع جنگ اتمی با کره شمالی است.

راهپیمایی و شعار شهروندان کره جنوبی علیه نظامی‌گری واشنگتن و سئول

حاضران در این راهپیمایی علیه همکاری نظامی و رزمایش‌های کره جنوبی با آمریکا و ژاپن شعار دادند.  این راهپیمایی توسط فعالان مدنی در کره جنوبی و همچنین ده‌ها گروه ضد جنگ در خارج از این کشور سازماندهی شد. حاضران در این راهپیمایی تلاش‌های ژاپن برای افزایش قدرت نظامیو افزایشبودجه دفاعی  را از جمله عوامل تشدید تنش در منطقه برشمردند.

آنها از دولت کره جنوبی خواستند که هرچه زودترسیاست خود در ادغام با سیاست اتمی آمریکا را کنار بگذارد.

ایالات متحده متعهد شده که تجهیزات نظامی راهبردی  بیشتری مانند ناوهای هواپیمابر، زیردریایی و بمب افکن‌های دوربرد را در کره جنوبی مستقر کند. این در حالی است که کره شمالی موشک‌های قدرتمندی تولید کرده است که می‌تواند اهدافی را تا دورتر از آمریکا هدف قرار دهد.

پایان پیام/م

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.