رئیس اتاق بازرگانی زنجان درباره حاشیه‌سازی ۵ عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان سفاف‌سازی کرد.

حاشیه‌سازی ۵ عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان/ استعفای پرسروصدا و پشیمانی بی‌صدا

به گزارش قدس انلاین، صمد یوسفی اصل رئیس اتاق بازرگانی زنجان اظهار داشت: انتخابات این دوره اتاق بازرگانی متفاوت‌تر بود و شرایط سختی برای ثبت‌نام کنندگان گذاشته شد و همین موضوع سبب شد که تولیدکنندگان واقعی و با رزومه قوی‌تر نامزد انتخاباتی شوند.

وی گفت: انتخابات اتاق وقتی اسفند سال ۱۴۰۱ برگزار شد ۱۵ نفر به عنوان مجمع نمایندگان انتخاب شدند که این ۱۵ نفر در یک فضای سالم و بدون حضور حتی یک فرد اضافی، رأی‌گیری را برای انتخابات هیئت رئیسه برگزار کردند و طبیعی است کسی که بیشترین رأی را کسب کند به عنوان رئیس اتاق انتخاب می‌شود و همه باید این موضوع بپذیرند.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: طبیعی است که در این بین یک فرد، پیروز رقابت و یک فرد بازنده رقابت باشد؛ همه ۱۵ نفر به‌شکل مستقل رأی خود را در صندوق انداختند و هیچ فشار خارجی روی رأی دهندگان نبود و بنده به عنوان رئیس و دیگر نفرات به عنوان نایب رئیس اول، نایب رئیس دوم، منشی هیئت رئیسه و خزانه دار معرفی شدند. در این بین، تعداد رأی پنج عضو مستعفی اتاق به حد نصاب برای تصاحب کرسی هیئت رئیسه نرسید و حال چون تعداد این آقایان کم بوده و نتوانستند حداقل یک کرسی از هیئت رئیسه را به دست بیاورند تمایل دارند برای انتخابات اتاق زنجان حاشیه ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ روز پس از آنکه انتخابات هیئت رئیسه برگزار شد، رأی‌گیری برای معرفی پنج عضو به اتاق بازرگانی ایران برگزار شد و مجدداً در این انتخابات هم کسی از این پنج نفر رأی لازم را برای ورود به اتاق بازرگانی ایران به دست نیاورد. حتی برای کمیسیون‌های اتاق بازرگانی زنجان رأی‌گیری انجام شد ولی بازهم آن‌ها نتوانستند ریاست کمیسیون‌های اتاق را به دست بیاورند. همه این موضوعات نشان می‌دهد که رأی آن‌ها نسبت به دیگر افراد کم است و باید بپذیرند که در اقلیت هستند.

یوسفی اصل گفت: ما نخست از فضای مجازی متوجه شدیم که پنج نفر از نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان در خرداد ماه امسال استعفا دادند و این در حالی است که آنان باید ابتدا استعفای خود را به اتاق تحویل می‌دادند و سپس رسانه‌ای می‌کردند. با این حال با پیگیری که از سوی اتاق صورت گرفت، آنان مجبور شدند استعفای خود را تحویل اتاق بدهند. ما به درخواست آنان برای قبول استعفا احترام گذاشتیم و در جلسه‌ای که با حضور هیئت نمایندگان برگزار شد، استعفای این پنج نفر با بیشترین آرا تصویب شد.

وی مطرح کرد: حال پس از اینکه استعفای آنان پذیرفته شد، پس از مدتی تصمیم گرفتند در سکوت خبری استعفای خود را پس بگیرند و اینبار به صورت مستقیم با اتاق بازرگانی ایران مکاتبه کردند؛ به نظر بنده باید اختلافات شخصی را کنار بگذاریم و به خاطر منافع استان و احترام به دموکراسی، به حقوق دیگران ارزش قائل شویم.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان اضافه کرد: در برخی از استان‌ها به قدری انتخابات حاد بود که انتخابات ابطال شد ولی حاشیه‌ای که در زنجان ایجاد شد بیشتر از آن استان‌ها بود. خوشبختانه در انتخابات استان زنجان شکایتی به انجمن نظارت نشده و زنجان جزو استان‌هایی بود که انتخاباتش سالم برگزار شد ولی متأسفانه این دوستان با سر و صدایی که کردند سلامت این انتخابات را به حاشیه بردند.

وی تصریح کرد: فعلاً در خصوص پذیرش و یا عدم پذیرش انصراف از استعفای این پنج نفر تصمیمی گرفته نشده و در حال بررسی موضوع هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه یکی از اعضای استعفا دهنده مدعی شده است که تولیدکنندگان از ما درخواست کرده‌اند که به اتاق برگردیم، گفت: لطفاً اسامی تولیدکنندگانی که از شما حمایت کرده‌اند اعلام کنید. استان زنجان بیش از یک هزار تولیدکننده دارد و بهتر است برای روشن شدن موضوع اسامی تولیدکنندگان نیز اعلام شود.

وی گفت: اتاق بازرگانی یک نهاد عمومی است و بنده نمی‌توانم به تنهایی در مقابل درخواست آن‌ها دخل و تصرفی داشته باشم. اگر کسی تمایل دارد استعفا بدهد به اتاق زنجان اعلام کند و حتی اگر کسی تمایل دارد استعفایش را پس بگیرد باز از طریق اتاق اعلام کند و ما در اتاق بازرگانی مکلف هستیم در راستای احترام به درخواست اعضا، درخواست آنان را اجرا کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.