تصاویر منتشرشده از سرزمین‌های اشغالی از آغاز جنگ خیابانی مخالفین کودتای قضایی نتانیاهو با نیروهای امنیتی و پلیس این رژیم در شهر قدس حکایت دارد.

جنگ خیابانی پلیس اسرائیل با مخالفین کودتای قضایی نتانیاهو در قدس اشغالی

به گزارش قدس آنلاینم، خیابان‌های شهر قدس از صبح امروز به صحنه درگیری و جنگ خیابانی پلیس رژیم صهیونیستی با معترضین به کودتای قضایی کابینه «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

مخالفین لایحه پیشنهادی کابینه نتانیاهو با هدف کاهش اختیارات دستگاه قضایی که از اواسط هفته گذشته راه‌پیمایی ۶۵کیلومتری خود را از شهر تل‌آویو به‌سمت بیت‌المقدس آغاز کرده بودند، پس از ورود به این شهر با برپایی چادرهای خود در خیابان‌ها، معابر عمومی و پارک‌ها، خود را مهیای آغاز نبرد خیابانی با نیروهای امنیتی و پلیس می‌کنند.

راه‌پیمایان اعلان کرده‌اند که قصد دارند همزمان با تشکیل جلسه امروز کنست رژیم صهیونیستی به‌منظور رأی‌گیری لایحه مزبور در شور دوم و سوم و تصویب نهایی آن، با بستن خیابان‌ها مانع از حضور نمایندگان کنست در این جلسه شوند.

همزمان تصاویر منتشرشده در شبکه‌های تلویزیونی رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم نیز پس از دو روز بستری در یکی از مراکز درمانی به‌دلیل عمل جراحی قلب، سرانجام از بیمارستان مرخص شده است. نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن تهدید مجدد معترضین از حضور خود در جلسه سرنوشت‌ساز امروز کنست رژیم صهیونیستی خبر داده است.

همسو با جنگ خیابانی در شهر قدس، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلان کرد برآوردها در اردوگاه راستگرای حامی نتانیاهو بیانگر آن است که احتمالاً «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به‌خلاف نظر نخست وزیر از بخش‌هایی از لایحه اصلاحات و کاهش اختیارات دستگاه قضایی این رژیم حمایت نخواهد کرد و به آن رأی مثبت نخواهد داد.

رسانه‌های صهیونیستی شب گذشته نیز مدعی شدند که نتانیاهو با واکنش نسبت به تلاش‌های وزیر جنگ کابینه خود به‌منظور جلب رضایت رهبران اپوزیسیون، وی را توبیخ کرده و از گالانت خواسته است که بیش از این در مسائل سیاسی که به او ربطی ندارد، دخالت نکند.

خبرها پیرامون رایزنی‌های رهبران دو جناح سیاسی با اسحاق هرتزوگ رئیس اسرائیل حاکی از آن است که مذاکرات میان نمایندگان دو طرف تا بدین لحظه به شکست انجامیده است. در حالی که مخالفان خواستار تعویق ۱۵ماهه بررسی و تصویب لایحه کاهش اختیارات دستگاه قضایی هستند، نمایندگان ائتلاف حاکم موافقت خود را تنها با تعلیق رأی‌گیری این لایحه برای مدت ۳ ماه اعلام کرده‌اند.

در همین حال انتظار می‌رود نشست امروز کنست رژیم صهیونیستی به صحنه درگیری‌های آشکار نمایندگان حامی و مخالف کودتای قضایی کابینه نتانیاهو مبدل شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.