فرماندار کرمانشاه گفت: از روز شنبه هفتم مرداد ماه با بازرسی از بنگاه‌ها، قراردادهای اجاره املاک در کرمانشاه بررسی و به تخلفات رسیدگی می‌شود.

مالیات‌های چند برابری در انتظار خانه‌های خالی کرمانشاه

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا آمویی  اظهار داشت: با بررسی انجام شده در سطح شهرستان کرمانشاه ۸۰۰۰ واحد مسکونی خالی از سکنه شناسایی شد و با هماهنگی اداره کل امور مالیاتی پیامکی برای صاحبان این واحدها ارسال می‌شود.

فرماندار کرمانشاه عنوان کرد: مالکان این واحدهای مسکونی باید ظرف مدت ۲۰ روز برای تعیین تکلیف املاک خود در سامانه مسکن و اسکان اقدام کنند؛ در غیر این صورت مشمول مالیات‌های سنگین خواهند شد.

آمویی گفت: اماکنی که تعیین تکلیف نشوند خالی از سکنه محسوب می‌شوند و مالیات درآمد بر اجاره در سال اول ۶ برابر مالیات مقرره، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر مالیات متعلقه در نظر گرفته می‌شود و چنانچه مالک بیش از ۱۰ ملک داشته باشد این افزایش‌ها دو برابر خواهد شد.

وی افزود: افرادی که املاک کمتر از ۱۲۰ متر دارند معاف از پرداخت مالیات هستند و انتظار می‌رود در سامانه املاک ثبت نام کنند که مشکلات مستأجران کاهش یابد.

فرماندار کرمانشاه با تأکید بر پیگیری اعمال سقف تعیین شده برای اجاره بها به میزان ۲۰ درصد در شهرستان کرمانشاه گفت: از روز شنبه تیم‌های نظارتی متشکل از ۱۰ ارگان در بنگاه‌ها و املاک حضور پیدا خواهند کرد و ضمن بررسی اسناد این واحدها، براساس قانون با تخلفات احتمالی برخورد خواهد شد.

آمویی بیان کرد: چنانچه شهروندان شکایاتی در حوزه صنوف مختلف به ویژه املاک و بنگاه‌ها دارند می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ اداره صمت گزارش دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.