ششمین اجلاس تکریم از چهره های نامی صنعت و اقتصاد کشور با حضور حجت الله عبدالملکی مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به عنوان سخنران در این رویداد برگزار شد.

عبدالملکی به عنوان سخنران ششمین اجلاس تکریم از چهره‌های نامی صنعت و اقتصاد کشور انتخاب شد

به گزارش قدس آنلاین، ششمین اجلاس تکریم با هدف گرد هم آوردن اندیشمندان و صاحب نظران، ارزیابی نقش مدیریت و کارآفرینی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال آفرینی، هم اندیش جهت عملی شدن ایده های برتر کارآفرینانه و کمک به ایجاد اشتغال در جامعه و معرفی تازه‌ترین نوآوری‌ها و تولید ملی با دانش کارآفرینی در حضور اساتید سرشناس ملی، روز سه شنبه (۳ مردادماه) در مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما ج.ا.ا برگزار شد.

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به عنوان سخنران در این اجلاس با استناد به سخنان رئیس جمهور کشورمان در خصوص بهره‌مندی از نظرات کارآفرینان و سرمایه گذاران در تصمیم‌گیری‌ها، آنان را محور اقتصادی کشور دانست و افزود: این وعده و قول را می دهیم که در حد اختیارات قانونی از نظرات سرمایه‌گذاران و کارآفرینان که در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی فعالیت می کنند؛ بهره‌مند شویم.

حجت الله عبدالملکی افزود: فضا و مشکلات کسب و کار را شناسایی و از آن آگاهی داریم و هم اکنون فرصتی پیش آمده تا تسهیل شرایط کسب و کار را بهبود ببخشیم و در این زمینه مصمم هستیم.

عبدالملکی ادامه داد: ۷۰۰ بسته سرمایه‌گذاری به ارزش ۴۳۰ هزار میلیارد تومان در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی طراحی و تعریف شده است که در دو نمایشگاه اخیر در تهران و مشهد به صاحبان سرمایه و فعالین اقتصادی ارائه شد.

وی با بیان اینکه این ۷۰۰بسته در سه بخش ارزیابی اولیه یا پیش ارزیابی pfs، تامین زیرساخت‌ها، صدور مجوز بی‌نام تدوین شده است افزود: این بسته‌ها که با هماهنگی و همکاری مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و تحت نظارت دبیرخانه شورایعالی طراحی شده است مسیر جدیدی به سوی سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های متنوع و مختلف فراهم آورده تا روند انجام سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار در این مناطق بیش از پیش تسهیل شود.

مشاور رییس جمهور به موانع پیش روی سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اشاره کرد و گفت: تلاش و همت مدیران این مناطق، کاهش فرآیندهای پیچیده و بروکراسی‌های زمانبر پیش‌روی سرمایه‌گذاران است. چراکه فعالیت‌های اقتصادی سالم و مولد نیازمند قوانین چابک و همکاری همه دستگاه‌های متناظر با مسائل اقتصادی، تجاری و صنعتی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.

عبدالملکی در پایان افزود: کشورهای همسایه بسترهای لازم را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده‌اند و ما باید با معرفی ایران و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که سودآوری بیشتری در سرمایه‌گذاری دارند با آن کشورها رقابت کنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.