صندوق بین المللی پول اعلام کرده که نباید ارزهای دیجیتال به عنوان یک ابزار پولی و ارزی مورد استفاده قرار بگیرد.

هشدار صندوق بین المللی پول درباره ارزهای مجازی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از راشاتودی، صندوق بین المللی پول اعلام کرده که مخالف استفاده از ارزهای مجازی به عنوان یک ابزار پولی و ارزی رسمی است.

این صندوق اعلام کرده که باید قوانین سفت و سختی برای استفاده از ارزهای مجازی در جهان تدوین شود.

نهاد بین المللی مذکور در گزارش ماهانه خود اعلام کرده که برای ساختارمند کردن ارزهای مجازی به یک شاکله قانونی جامع که هم بخش خصوصی وهم قوانین مالی را در برگیرد، نیاز است.

صندوق بین المللی پول با اشاره به فروپاشی پلتفرم مبادله ارزهای مجازی به نام FTX و سقوط ارز ترا لونا در سال گذشته اعلام کرده که برای حمایت از سرمایه گذاران و جلوگیری از سوءاستفاده های احتمالی به شدت به تدوین قوانین برای استفاده از ارزهای مجازی در جهان نیاز است.

هشدار صندوق بین المللی پول درباره ارزهای مجازی

صندوق مذکور گفته همانطور که سیاست‌مداران  اقدامات لازم برای حفاظت از منافع مصرف‌کنندکان و تضمین تمامیت مالی کشورها را در دستور کار قرار داده‌اند به شکل مشابهی باید مفاهیم گسترده‌تری را از ارزهای مجازی مد نظر قرار داد.

صندوق بین المللی پول هشدار داده ارزهای مجازی و به خصوص استیبل کوین‌ها که ارزش آنها بر مبنای یک ارز رسمی یا دارایی فیزیکی در نظر گفته می‌شود می‌توانند جای ارزهای رسمی را گرفته و بر سیاست‌های پولی و مالی کشورها تأثیر گذار باشند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.