معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین و به‌روزرسانی استانداردهای آموزشی موردنیاز بازار کار خبر داد و گفت: ۲۸ هزار و ۱۰۴ نفر از ابتدای امسال تاکنون برای کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در بنگاه‌های اقتصادی و کارگاه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

۲۸ هزار کارجو با کسب مهارت‌های فنی وارد محیط کار شدند

به گزارش قدس آنلاین، «غلامحسین حسینی‌نیا» با اشاره به اینکه «طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی» همان «استاد و شاگردی قدیم» است، اظهار داشت: در طرح جذب کارجویان در محیط کار واقعی ۹ هزار و ۶۵۹ واحد پذیرنده نیز مشارکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۹۸ هزار و ۶۵۹ مهارت‌آموز در ۳۶ هزار و ۳۴۲ کارگاه و بنگاه اقتصادی و در سال ۱۴۰۰ نیز ۶۱ هزار و ۲۱۰ نفر در ۲۹ هزار و ۴۴۶ واحد، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی را کسب کردند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه باید قوانین و مشوق‌های لازم بری شرکت‌کنندگان در طرح محیط کار واقعی ارائه شود، گفت: هدف از اجرای این طرح، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به‌ویژه در صنایع‌دستی و سنتی، آشنایی با محیط کسب‌وکار، استفاده از ظرفیت و توان آموزشی- علمی بنگاه‌های اقتصادی و کمک به بنگاه‌های فعال به‌منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند است.

وی بیان داشت: در قالب این طرح مهارت‌آموز از کارفرما مهارت‌های نرم از جمله بنگاه‌داری، دخل‌وخرج و برخورد با مشتری و حتی چگونگی تهیه مواد اولیه را در قالب یک بسته آموزشی فرا می‌گیرد.

حسینی‌نیا از تدوین و به‌روزرسانی استانداردهای آموزشی موردنیاز بازار کار خبر داد و گفت: استفاده از مربی استادکار به‌عنوان آزمون‌گر و طراح سوال، بازدید واحدهای تولیدی و خدماتی و صدور مجوز واحد پذیرنده برای این بنگاه‌ها، پوشش بیمه مسوولیت مدنی برای مهارت‌آموزان، برگزاری دوره آموزشی روش و فنون و تدریس برای مربی استادکار، از مهم‌ترین تکالیف این سازمان است.

وی خاطرنشان‌کرد: افرادی که در این طرح شرکت می‌کنند، مجموعه‌ای از مهارت‌ها را یاد می‌گیرند و در پایان گواهینامه آموزش فنی و حرفه‌ای دریافت می‌کنند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، با بیان اینکه چهار میلیون واحد صنفی در سطح کشور وجود دارد، گفت: از این تعداد دست‌کم یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد صنفی توانایی ورود به این طرح را دارند و باید از ظرفیت این واحدها در ارائه آموزش‌های عملی و تجربی به کارجویان استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: در این طرح کارجویان پس از کسب توانمندی و مهارت‌ها در بنگاه‌های اقتصادی جذب می‌شوند که گامی در راستای اشتغال مولد و پایدار و کاهش نرخ بیکاری است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.