شرکت های فعال در حوزه بازرگانی برنج مازاد کشاورزان شمال کشور را خریداری می کنند.

خرید برنج مازاد کشاورزان از فردا آغاز می‌شود

به گزارش قدس‌آنلاین، سازمان جهاد  کشاورزی استان گیلان با صدور بیانیه ای اعلام کرد« با توجه به هماهنگی‌هایی که ستاد وزارت جهاد کشاورزی با شرکتهای فعال در حوزه بازرگانی برنج به عمل آورده است، مقرر است این شرکت‌ها برنج های ارقام محلی (طارم و هاشمی) کشاورزان را خریداری نمایند.

بر ای اطلاع از چگونگی معامله و فروش به مرکز خدمات جهاد کشاورزی استان مراجعه کنند.

خرید برنج مازاد کشاورزان از فردا آغاز می‌شود

همچنین روابط  عمومی جهاد کشاورزی شهرستان تالش هم در اطلاعیه دیگر اعلام کرده است« به اطلاع کشاورزان و تولید کنندگان برنج شهرستان تالش می رساند کشاورزانی که برنج مازاد برای فروش دارند از روز شنبه مورخه 7 مرداد 1402 جهت ثبت نام برای فروش محصول خود به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه نمایند.

پیش از این برنجکاران اعلام می کردند که تولیدشان دستشان مانده و کسی آنها را خریداری نمی کند.

در این میان برخی مسئولان و کارشناسان هم واردات بیش از اندازه برنج در سال گذشته را عامل رکود بازار برنج ایرانی عنوان می کردند.

محمد باقر قالیباف دو روز پیش در صحن علنی مجلس در دادخواهی از کشاورزانی که محصول دستشان مانده و خریداری برایش نیست، گفت: « وزارتخانه‌ها نباید به‌ جای خرید برنج از کشاورزان دست به واردات می‌زدند».

وی واردات بی‌رویه در حوزۀ برنج را با این عبارت که حدود ۱.۷ میلیون تن واردات اضافه انجام شده است، نشانه رفت و انتقاد سختی کرد و گفت:  همین امروز چند نفر از مردم، مسئولان و نمایندگان مازندران تماس گرفتند که الان محصول سال گذشته در انبار کشاورزان است و محصول امسال در حال برداشت است.

فصل جدید کشت برنج در کشور شروع شده و برنجکاران می گویند برای تامین نهاده و هزینه کشت مجبور هستند دسترنج خود را به قیمت های اندک به دلالان بفروشند در حالی که قیمت برنج در بازار با فروش آنها خیلی فاصله دارد.مصرف برنج کشور نزدیک به سه میلیون تن است که سالانه حدود یک میلیون تن آن از کشورهای دیگر وارد می شود،  البته چون آمار دقیقی از مصرف و تولید وجود ندارد، همواره در سالهای گذشته در میزان واردات محل بحث بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.