صندوق بین‌المللی پول و آرژانتین به توافقی برای بازبینی وام‌های ۷.۵ میلیارد دلاری دست یافتند.

خشکسالی و وام ۷.۵ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به آرژانتین

به گزارش قدس آنلاین، صندوق بین‌المللی پول روز جمعه اعلام کرد که به توافقی با آرژانتین دست یافته است تا منابعی را در محدوده ۷.۵ میلیارد دلار را باز کند، این توافق البته نیاز به تأیید هیئت اجرایی صندوق بین المللی پول دارد.

خشکسالی ویرانگر در آرژانتین باعث شده اقتصاد به یک چالش جدی برخورد کرده و برخی از درآمدهای پیش بینی شده در اقتصاد آرژانتین به درستی محقق نشود.

به علت بحران خشکسالی در آرژانتین صندوق بین المللی پول اعلام کرد برای مساعدت به این کشور در نیمه ماه اوت میلادی جلسه‌ای را در این باره تشکیل داده که فرآیند وام به آرژانتین تسریع شود.

صندوق بین المللی پول از آرژانتین می‌خواهد تا تقاضای واردات را با مالیات‌های ارزی جدید برای کالاهای وارداتی کاهش دهد و هزینه‌ها را کنترل کند. صندوق بین‌المللی پول گفت هدف کسری مالی اولیه آرژانتین در سال ۲۰۲۳ بدون تغییر در ۱.۹ درصد تولید ناخالص داخلی باقی می‌ماند.

آرژانتین قرار است تا سپتامبر ۲۰۲۴ سه بررسی دیگر در مورد برنامه ۲۰۲۲ صندوق بین المللی پول داشته باشد، پرداخت جدید صندوق بین المللی پول به آرژانتین تا حدودی ثبات را در نیمه دوم سال فراهم می‌کند. پس از اعلام این خبر، بدهی خارج از بورس آرژانتین به طور متوسط نزدیک به ۲ درصد افزایش یافته و شاخص سهام اصلی این کشور صعودی شده و ۱.۶۸ درصد افزایش یافت.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.