مدیر جهاد کشاورزی لاهیجان گفت:ساقه های طلایی برنج در بیش از ۸۰ درصد شالیزارهای این شهرستان در مرحله رسیدن بوده و در لاهیجان عطر برنج پیچیده است.

عطر خوش برنج ایرانی در شالیزارهای لاهیجان پیچید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا مدیر جهاد کشاورزی لاهیجان گفت:ساقه های طلایی برنج در بیش از ۸۰ درصد شالیزارهای این شهرستان در مرحله رسیدن بوده و در لاهیجان عطر برنج پیچیده است.
گودرز کمال پور با بیان اینکه وضعیت شالیزارهای لاهیجان خوب است، اظهار کرد:در ۸۰ درصد شالیزارهای این شهرستان محصول در مرحله رسیدگی قرار دارد و به زودی برداشت برنج به طور رسمی انجام خواهد شد.
وی افزود: به طور میانگین ۶۰ هزار تن برنج سفید در شهرستان لاهیجان تولید می شود که بسیار با کیفیت است و همانند چای لاهیجان طعم بسیار عالی دارد.
کمال پور ادامه داد: مشکلی در شالیزارها وجود ندارد و تنها دغدغه شالیکاران در مورد برنج، فروش نرفتن بخشی از محصول سال گذشته است که به زودی با اجرای خرید تضمینی برطرف خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: همه تلاش ما این است که کشاورزان درآمد مناسبی از تولید برنج به دست آورند و برای تحقق این امر علاوه بر ارتقای کاشت و برداشت مکانیزه برنج، برای مدرن سازی کارخانه های شالیکوبی اقداماتی انجام شده است.
مدیرجهاد کشاورزی لاهیجان افزود: به روز رسانی کارخانه های شالیکوبی موجب کاهش ضایعات برنج و در نهایت افزایش درآمد شالیکاران می شود.
وی گفت:مشاغل جانبی از جمله کشت صیفی جات نیز از دیگر راهکارهای افزایش درآمد کشاورزان است و کشاورزان لاهیجانی نیز در تولید صیفی جات بیش از سال گذشته محصول تولید کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.