کارشناس مسائل سیاسی گفت: افزایش توانمندی‌ها و اقتدار جمهوری اسلامی ایران منافع بسیاری از دولت‌های غربی را با خطر مواجه کرده است.

محمد صادق کوشکی: اقتدار ایران منافع دولت‌های غربی را با خطر مواجه کرده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محمد صادق کوشکی با اشاره به بازداشت اعضای شبکه گسترده تروریستی - صهیونیستی در چند استان کشور، اظهار داشت: طبیعی است که افزایش توانمندی‌ها و اقتدار جمهوری اسلامی ایران منافع بسیاری از دولت‌های غربی را با خطر مواجه کرده است، منافعی که آنها در منطقه غرب آسیا و در سایر مناطق دنیا برای خودشان متصور بودند.

وی ادامه داد: دشمنان برای دفاع از این منافعی که برای خودشان در منطقه غرب آسیا و مناطق دیگری مثل آسیای میانه در نظر گرفته بودند از هر آسیب و حرکتی که بتوانند به جمهوری اسلامی ایران وارد کنند، دریغ نخواهند کرد.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: ایالات متحده و کشورهای اروپایی و رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده‌اند که امکان سرنگونی جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد لذا برای کاستن از سرعت، قدرت و توانمندی‌های جمهوری اسلامی و همچنین ایجاد شک، شبهه و تردید در ذهن جامعه که منجر به تضعیف ایران شود از ابزارهای مختلف استفاده می‌کنند.

کوشکی با بیان اینکه یکی از ابزارهای سنتی که در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز مورد استفاده دشمنان قرار گرفته، بحث تروریسم است، عنوان کرد: دشمن از این ابزار در قالب گروه‌های چپ گرا، گروه‌های تجزیه طلب به نام خلق عرب، مجاهدین خلق، گروه‌های سلطنت طلب و… برای ایجاد فشارهای امنیتی علیه ما استفاده کرده‌اند و هیچگاه این ابزارها را از دسترس خود خارج نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه بسیاری از گروه‌های تروریستی در پناه دولت‌های اروپایی و ایالات متحده ادامه حیات دارند و برخی از این گروه‌های تجزیه طلب مثل مجاهدین خلق بیش از ۴۰ سال است که در اروپا هستند، اظهار کرد: بهرحال این سنت دیرینه در اروپا است که از ابزاری چون تروریست علیه کشورهای مستقل استفاده کند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اقدامات بازدارنده در مقابل تروریست‌ها، افزود: متأسفانه ما از ابزارهای حقوقی برای تحت فشار گذاشتن این گروه‌های تروریستی استفاده نکرده‌ایم. ملت ایران در طول ۴۴ سال گذشته بزرگترین قربانی تروریست بوده‌اند بنابراین دستگاه دیپلماسی باید برای استفاده از ابزارهای حقوقی که در ساختار حقوق بین‌الملل پیش بینی شده، برای فشار به تروریست‌ها استفاده کند و اجازه ندهد که تروریست‌ها آزادانه در جوامع غربی فعالیت کنند.

کوشکی عنوان کرد: یکی از علت‌های عدم استفاده از ابزارهای حقوقی در این امر این است که در این زمینه کمی غافل هستیم و فکر می‌کنیم همین مقدار که در داخل اقدامی را محکوم می‌کنیم و یا با آن برخورد امنیتی می‌کنیم، کافی است در حالی که نباید اینگونه باشد.

وی ادامه داد: دستگاه دیپلماسی باید این وظیفه را جدی بگیرد و حتی شورای عالی امنیت ملی در اینباره ماموریت‌هایی را به وزارت خارجه و معاونت حقوقی ریاست جمهوری دهد تا با همه ظرفیت‌های حقوقی نظام بین الملل علیه این گروه‌های تروریستی وارد عمل شویم.

کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: متأسفانه ما فکر می‌کنیم ظرفیت حقوقی برای مقابله با تروریست‌ها وجود ندارد در حالی که ظرفیت‌هایی وجود دارد اما ما استفاده نکرده‌ایم.

کوشکی گفت: رژیم صهیونیستی در دو سال اخیر به شدت دچار مشکلات امنیتی شده تا جایی که به گفته برخی از کارشناسان این رژیم در معرض فروپاشی قرار گرفته است.

وی افزود: صهیونیست‌ها یکی از این ریشه‌های بحران را حضور جمهوری اسلامی ایران درون فلسطین اشغالی و در حمایت از گروه‌های مقاومت فلسطینی می‌دانند و به تعبیر خود به دنبال انتقام هستند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به قدرت و اشرافیت دستگاه امنیتی کشورمان در جلوگیری از بروز حوادث تروریستی، خاطرنشان کرد: ‏اشراف ‬اطلاعاتی توقعی است که هرچقدر اضافه شود، سقفی برای آن وجود ندارد چرا که به همان میزان که ما در داخل قدرت ساختارهای اطلاعاتی را افزایش می‌دهیم در نقطه مقابل دشمن نیز سعی می‌کند توانایی‌هایش را افزایش دهد مگر اینکه اشراف اطلاعاتی ساختارهای امنیتی ما به حدی برسد که به مرز بازدارندگی برسد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.