تعداد کشته‌های انفجار دیروز در یک تجمع سیاسی در شمال غرب پاکستان به ۵۴ نفر افزایش یافت و همچنین حدود ۲۰۰ نفر در این حادثه مجروح شده‌اند.

افزایش شمار کشته‌های انفجار پاکستان به ۵۴ نفر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، پاکستان امروز (دوشنبه، نهم مرداد) مراسم تشییع قربانیان بمب‌گذاری انتحاری دیروز در این کشور را که در یک تجمع سیاسی رخ داد، برگزار کرد. این مراسم در حالی برگزار شد که تعداد کشته‌های این حادثه به دستکم ۵۴ نفر افزایش یافته است. 

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتد پرس»، در این حادثه همچنین حدود ۲۰۰ نفر مجروح شده‌اند. هنوز هیچ گروهی مسؤولیت این حمله را برعهده نگرفته اما پلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد تحقیقات اولیه نشان می‌دهد شاخه منطقه‌ای گروه تروریستی داعش ممکن است پشت این حمله باشد. 

انفجار در گردهمایی هواداران «جمعیت علمای اسلام» به رهبری «مولانا فضل الرحمان» رخ داد. جمعیت علمای اسلام یک حزب بزرگ سیاسی مذهبی در پاکستان است و این گردهمایی برای جلب حمایت پیش از انتخابات عمومی بود که قرار است اواخر امسال برگزار شود. انفجار دیروز نگرانی‌ها درباره بروز ناآرامی در آستانه انتخابات پاکستان را تشدید کرده است. 

یکشنبه عصر بود که منابع خبری از انفجار بمبی در یک مراسم سیاسی در شمال غربی پاکستان و کشته و مجروح شدن شمار بسیاری از مردم خبر دادند. روزنامه پاکستانی «داون» گزارش داد این انفجار در همایش جمعیت علمای اسلام در ناحیه «باجور» در ایالت «خیبر پختونخوا» هم‌مرز افغانستان رخ داد. 

فضل الرحمان در تجمع دیروز که زیر یک چادر بزرگ کنار بازاری در باجور رخ داد، حضور نداشت. یک مقام‌ پاکستانی گفت یکی از رهبران اصلی حزب جمعیت علمای اسلام در انفجار دیروز کشته شد. 

بلوچستان پاکستان و شمال غربی ایالت خیبر پختونخوا اخیرا شاهد افزایش چشمگیر حملات شبه‌نظامیان بوده‌اند. در این خشونت‌ها از آغاز سال ۲۰۲۳ تاکنون صدها نفر که عمدتا نیروهای امنیتی هستند، در بمب‌گذاری‌های انتحاری و سایر حملات جان خود را از دست داده‌اند.

ارتش پاکستان اعلام کرده در عملیات ضد تروریستی در سال جاری در مجموع ۱۴۱ پرسنل امنیتی کشته و ۱۲۲ نفر زخمی شده‌اند. ارتش پاکستان اخیرا نیز از کمین تروریست‌ها علیه نیروهای امنیتی و کشته و مجروح شدن چند نظامی در ایالت  بلوچستان در جنوب غرب پاکستان خبر داد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.