رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در جریان بازرسی از نقاط مرزی مدعی شد که ارتش این کشور پاسخ قاطعی به تحرکات احتمالی کره شمالی می‌دهد.

رئیس ستاد مشترک کره جنوبی: پیونگ‌یانگ ممکن است اقدامات تحریک آمیز فریبنده‌ای انجام دهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی روز دوشنبه در جریان بازرسی از نقاط مرزی مدعی شد که  ارتش این کشور پاسخ قاطعی به تحرکات کره شمالی می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» ژنرال «کیم سونگ کیوم»، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی هشدار داد که  کره شمالی ممکن است تهدید و شدت تحریکات را به بهانه پاسخ به تمرین نظامی سئول با آمریکا و ژاپن افزایش دهد. او به نظامیان کره جنوبی دستور داد تا آمادگی خود را حفظ کنند.

بر اساس این گزارش، تهدیدهای کره شمالی علیه آمریکا از ۱۰  روز پیش شدت گرفته است. کره شمالی اعلام کرده که جنگنده‌های نیروهای هوایی آمریکا چندین بار حریم هوایی این کشور بر فراز دریای شرقی را نقض کرده‌اند. 

این ژنرال کره جنوبی گفت: «کره شمالی ممکن است اقدامات تحریک آمیز را به روشی فریبنده و ناگهانی انجام دهد تا نقاط ضعف ارتش را هدف قرار دهد.»

وی در جریان بازدید از پاسگاه مرزی، به نیروهای خط مقدم دستور داد که در صورت انجام هرگونه تحریک از سوی کره شمالی به آن پاسخ دهند.

طی روزهای گذشته، در تصاویری که رسانه دولتی کره شمالی در جریان بازدید رهبر این کشور به همراه وزیر دفاع روسیه از نمایشگاه تسلیحات در «پیونگ‌یانگ» منتشر کردند،  این کشور  پهپادهای جدید به نمایش گذاشت.

رئیس ستاد مشترک کره جنوبی: پیونگ‌یانگ ممکن است اقدامات تحریک آمیز فریبنده‌ای انجام دهد

 یک خبرگزاری کره جنوبی در اشاره به تصاویر منتشر شده، ادعا کرده به نظر می‌رسد این پهپادها از نوع آمریکایی «ام‌کیو-۹ ریپر» و پهپاد نظارتی و تهاجمی «آرکیو-۴ گلوبال هاوک» الگوبرداری شده است. 

وزیر دفاع کره شمالی هشدار داده اعزام زیردریایی اتمی  به شبه جزیره کره، شرایط «بسیار خطرناکی» ایجاد کرده و منطقه را به آستانه درگیری اتمی نزدیک‌تر می‌کند.

اعزام زیردریایی اتمی آمریکا به کره جنوبی بخشی از سیاست‌های تنش‌زای آمریکا در شبه جزیره کره است. آمریکا این اقدام را در چارچوب ساز و کارهایی که چندی پیش میان واشنگتن و سئول مورد توافق قرار گرفت انجام داده است. 

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.