رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه از اجرای طرح توقیف یک ماهه خودروهای هنجارشکن و آن‌هایی که صدای ناهنجار تولید می‌کنند با همکاری دستگاه قضایی خبر داد.

 توقیف خودروهای هنجارشکن در کرمانشاه

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ محمد حیدری  اظهار داشت: خودروهای هنجارشکن که با دستکاری اگزوز و تولید صدای ناهنجار و یا نصب انواع کیت‌های تولید صدا در اگزوز خودرو باعث تولید و ایجاد آلودگی شنیداری و دیداری و انجام حرکات مخاطره آمیز زمینه ایجاد نارضایتی شهروندان و سلب آسایش عمومی و بی‌نظمی در معابر را بوجود می‌آوردند، با پشتیبانی دادستان کرمانشاه به مدت یک ماه در پارکینگ توقیف خواهند شد.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح در صورت مشاهده هر گونه ایجاد صدای ناهنجار و آلودگی صوتی توسط رانندگان علاوه بر توقیف سیستمی، اعمال قانون، معرفی به مراجع قضایی و اعمال محرومیت و ثبت نمرات منفی، خودرو به مدت یک ماه در پارکینگ توقیف خواهد شد.

حیدری تصریح کرد: فرایند ترخیص خودرو نیز بعد از پرداخت خلافی، عوارض و مالیات و شرکت در کلاس‌های آموزشی پلیس راهور امکان پذیر خواهد بود.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه ضمن هشدار به رانندگان هنجارشکنان گفت: مراکز و تعمیرگاه‌هایی که نسبت به فروش و نصب و دستکاری انواع تجهیزات آلودگی صوتی بر روی خودروها فعالیت دارند، با دستور دادستان و همکاری اداره اماکن ضمن تشکیل پرونده قضایی، پلمب و با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد.

وی از شهروندان درخواست نمود در صورت مشاهده خودروهایی که دارای چنین وضعیتی هستند مراتب را از طریق تلفن 120 به پلیس راهور اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.