۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
کد خبر: 900954

بر اساس آمارهای رسمی وزارت دادگستری فرانسه تعداد بازداشت شدگان در این کشور با فراتر رفتن از آستانه ۷۴ هزار نفر رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است.

شمار زندانیان در فرانسه رکورد زد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، تعداد زندانیان در فرانسه به یک رکورد تاریخی رسیده است.

بر اساس آمار رسمی وزارت دادگستری فرانسه که روز دوشنبه منتشر شد، تعداد بازداشت شدگان در فرانسه افزایش یافته و در روز اول ژوئیه به ۷۴۵۱۳ نفر رسیده است که تقریباً یک هزار نفر بیشتر از ماه قبل است. این یک رکورد جدید برای زندان های فرانسه است. به این ترتیب فرانسه با رسیدن به آستانه ۷۴۰۰۰ زندانی، بالاترین میزان حبس خود را در چند سال اخیر ثبت کرده است.

بر این اساس در زندان‌های فرانسه در ماه جولای ۱۸۱۴ زندانی بیشتر از ۱ ژوئن وجود داشت. این افزایش بیشتر از رکوردهای قبلی است. همچنین نزدیک به ۲۵۰۰ نفر بیشتر از یک سال قبل بازداشت شده‌اند.

ازدحام بیش از حد مزمن در زندان‌ها، برای فرانسه در تاریخ ۶ ژوئیه محکومیت دیگری از سوی دادگاه اروپایی حقوق بشر (ECtHR) به همراه داشت.

بر این اساس تراکم کلی زندان در این کشور در حال حاضر ۱۲۲.۸ درصد است که در مقایسه با ۱۱۸.۷ درصد در سال گذشته افزایش داشته است.

در زندان‌هایی که زندانیان در انتظار محاکمه هستند و به همین دلیل بی‌گناه فرض می‌شوند و همچنین افرادی که به مدت کوتاهی محکوم شده‌اند، ضریب اشغال ۱۴۶.۳ درصد است.

در مجموع ۱۶۶۴۳ زندانی در حال حاضر بیش از مکان های موجود در زندان های فرانسه هستند. به دلیل این ازدحام بیش از حد، ۲۴۷۸ زندانی مجبور می شوند روی تشکی روی زمین بخوابند.

در میان بازداشت شدگان ۲۰۱۸۹ متهم در انتظار محاکمه هستند. آنها ۲۷.۱ درصد از کل تعداد بازداشت شدگان را تشکیل می دهند، در مقایسه با ۲۶.۹ درصد در سال گذشته.

در مجموع ۹۱۱۲۷ نفر تا اول ژانویه دستگیر شدند که این تعداد نیز رو به افزایش است. در میان آنها ۱۶۶۱۴ غیر بازداشتی وجود دارد که باید در زیر دستبند الکترونیکی (۱۵۷۸۱) یا خارج از آن (۸۳۳) نگهداری شوند.

تعداد زندانیان زن (۳.۷٪ از کل جمعیت زندان) اندکی افزایش یافته است، در حالی که تعداد افراد زیر سن قانونی (۰.۸٪) ثابت مانده است.

در فرانسه از پایان سال ۲۰۲۲ میلادی تقریبا ماه به ماه در این موضوع رکوردها یکی پس از دیگری شکسته شده است. آخرین آمار هم نشان می‌دهد که این کشور برای ششمین بار از رکورد قبلی خود فراتر رفته است.

براساس آمارهای رسمی که روز دوشنبه منتشر شد، ۷۴ هزار و ۵۱۳ نفر در زندان‌های فرانسه به‌سر می‌برند که نسبت به سال گذشته ۲ هزار و ۴۴۶ نفر بیشتر است.

فرانسه یکی از بدترین عملکردها را در این زمینه در سطح اروپا دارد. دادگاه حقوق بشر اروپا اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی دولت فرانسه را به دلیل اهمال‌کاری در فراهم آوردن فضای کافی به ازای هر زندانی محکوم کرد.

ششم ژوئیه امسال نیز فرانسه دوباره به همین دلیل محکوم شد. با این وجود هیچ نشانه‌ای از کاهش ازدحام بیش از حد در زندان‌های فرانسه دیده نمی‌شود.

پس از وقوع ناآرامی های اخیر در این کشور به دلیل مرگ نوجوانی به نام نائل در ۲۷ ژوئن توسط پلیس، اعتراضاتی گسترده و برای چند روز سراسر این کشور را فرا گرفت و در بسیاری از اماکن نیز این ناآرامی ها با غارت همراه بود.

دولت فرانسه نیز در مقابل خواستار واکنشی «قاطعانه»، «سریع» و «سیستماتیک» شد.

براساس آمار منتشر شده از سوی وزارت دادگستری این کشور، در پی این شورش بیش از ۷۴۲ نفر به حبس محکوم و بیش از ۶۰۰ نفر نیز زندانی شدند.

انجمن دیده‌بان بین‌المللی زندان‌ها اعلام کرد که ازدحام بیش از حد زندان‌ها در فرانسه ممکن است در چند ماه آینده با نزدیک شدن به بازی‌های المپیک بدتر شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.