معاون‌ توسعه‌ و مدیریت‌ منابع‌ سازمان‌ آموزش‌ فنی‌ و حرفه‌ای‌ کشور از اجرای ۵۰۰طرح سرمایه گذاری در بخش مهارت آموزی با مشارکت ۲۰درصدی بخش خصوصی خبر داد.

اجرای ۵۰۰ طرح سرمایه گذاری در بخش مهارت آموزی با مشارکت ۲۰ درصدی بخش خصوصی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، از جمله اقدامات دولت سیزدهم در راستای توسعه ورونق کسب و کار و ایجاد اشتغال  تسریع در صدور مجوز تأسیس آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای است.

کریمی بیرانوند, معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از پرتقاضاترین شغل‏ های مورد نیاز کارفرمایان و کاریابی‏ ها، مربیان آموزش فنی‌وحرفه‌ای هستند که درصدر قرار دارند .

 وی ادامه داد: یکی از دلایل تقاضا برای این شغل این است که صدور مجوز تأسیس آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای در دولت سیزدهم تسهیل شد و به سه روز کاری کاهش یافت به همین دلیل مراکز متعددی در سراسر کشور به وجود آمدند که کارجو را صاحب مهارت کنند و آن طرف به مربیانی نیاز دارند که بتواند به کارجو مهارت کاربردی آموزش دهد؛ لذا تقاضا برای استخدام مربیان آموزش فنی‌وحرفه‌ای در سراسر کشور بیشترین ضریب را دارد.

۸درصد از سرمایه گذاری در قالب تسهیلات از سوی دولت پرداخت می شود

امیر میمنت آبادی، معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای   با اشاره به افرادی که متقاضی سرمایه گذاری در بخش آموزش هستند، گفت:  سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، کارگاه هایی که ظرفیت آن توسط بخش دولتی کامل نمی شود را در قالب اجاره بلندمدت در اختیار متقاضیان بخش خصوصی قرار خواهد داد.

وی اعلام کرد: ۸۰ درصد از سرمایه‌گذاری در قالب تسهیلات از طرف دولت و ۲۰ درصد نیز آورده شخص سرمایه‌گذار است.

به گفته معاون‌ توسعه‌ و مدیریت‌ منابع‌ سازمان‌ در آذربایجان غربی، سه طرح سرمایه‌گذاری با اعتبار بیش از ده میلیارد تومان تسهیلات، آماده اجراست که در سطح کشور این عدد ۵۰۰میلیارد تومان می باشد.

 میمنت آبادی با اشاره به اجرای طرح تابستانه مهارت، اظهار داشت: این طرح در یک هزار و ۲۵۰دوره آموزشی مورد استقبال بیش از ۱۰۰هزار کارآموز در سطح آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای قرار گرفت و افراد شرکت کننده در این دوره های آموزشی درصورت قبولی در آزمون پایان دوره گواهینامه مهارت بین المللی از این سازمان اخذ خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.