مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش خطر آتش‌سوزی در شهرستان‌های لردگان، فلارد و خانمیرزا باتوجه به گرم شدن هوا، گفت: گرمای بیش از حد آتش‌سوزی را تشدید می‌کند.

افزایش خطر آتش‌سوزی در شهرستان‌های لردگان، فلارد و خانمیرزا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس اصغر احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و گرمای بیش از حد هوای چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری و با توجه به بارندگی‌های مطلوب سال گذشته، سبزینگی گیاهان مراتع نسبت به سال‌های گذشته در وضعیت خوبی قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به تراکم گیاهان مراتع، افزود: با توجه به گرم شدن هوا خصوصا در سه شهرستان لردگان، فلارد و خانمیرزا که از جمله مناطق جنگلی استان محسوب می‌شود، تهدید و خطر آتش‌سوزی در این مناطق نسبت به سایر نواحی استان بیشتر است.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است گرما به تنهایی سبب آتش‌سوزی نخواهد شد مگر بر اثر بی‌احتیاطی انسان‌ها و روشن کردن آتش در این مناطق و عدم مدیریت صیحح و خاموش نکردن آتش، آتش‌سوزی تشدید می‌شود.

احمدی با اشاره به اینکه گرمای زیاد می‌تواند آتش‌سوزی را تشدید کند، بیان کرد: با توجه به هشدارها نسبت به گرم شدن بیش از پیش هوا، همه ظرفیت‌های حفاظتی و امکاناتی در مناطق مختلف در حالت آماده‌ باش قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم در راستای پیشگیری از آتش‌سوزی در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده و بروز آتش‌سوزی در مناطق مختلف از طریق شماره ۱۵۰۴ و همچنین ۱۳۹ با منابع طبیعی و آبخیزداری استان تماس حاصل کنند.

پایان پیام/۶۸۰۴۰

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.