با ادامه نبرد بین اوکراین و روسیه، مقامات ارشد اوکراین تصمیم گرفته‌اند آموزش‌های نظامی از جمله هدایت پهپاد را در دورهای آموزشی پایه این کشور قرار دهند.

ورود آموزش‌های نظامی و هدایت پهپاد در مدارس اوکراین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، با ادامه جنگ بین اوکراین و روسیه، مقامات ارشد اوکراین تصمیم گرفته‌اند یادگیری امور نظامی و دفاعی را در دورهای آموزشی پایه این کشور بگنجانند.

 خبرگزاری روسی اسپوتنیک» روز چهارشنبه در این زمینه گزارش کرد که «اوکسن لیسووی» وزیر آموزش و علوم اوکراین گفته است که این کشور یک دوره آموزشی با نام «دفاع از اوکراین» را برای آموزش هدایت هواپیماهای بدون سرنشین، آموزش کمک‌های اولیه و همچنین جهت‌یابی مسیرها اجرا خواهد کرد.

وزیر آموزش و علوم اوکراین افزود که این برنامه آزمایشی در ماه سپتامبر راه‌اندازی خواهد شد.

ورود آموزش‌های نظامی و هدایت پهپاد در مدارس اوکراین

بر اساس این گزارش، روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این این کشور نیرو اعزام کرد و از آغاز عملیات نظامی  خبر داد. روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.  این جنگ کماکان ادامه یافته و طرفین استفاده از پهپادها را در دستور کار خود قرار داده‌اند. 

«سرگئی کراوستوف» وزیر آموزش روسیه نیز اخیرا گفته بود که آموزش‌های نظامی از سپتامبر ۲۰۲۳ به مدارس روسیه بازخواهند گشت. این آموزش شامل موارد احتمالی برای مقابله با حمله شیمیایی یا اتمی، کمک‌های اولیه و تجربه کار با اسلحه «کلاشینکف» است.

این آموزش قصد دارد دانش‌ آموزان را با مهارت‌های نظامی با نزدیک شدن به سن خدمت اجباری آماده کند و میزان پذیرش را برای بسیج و خدمت اجباری افزایش دهد. این ابتکار بخشی از پروژه القای ایدئولوژی میهن پرستی در روسیه است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.