«علی صبری»، وزیر امورخارجه سریلانکا که از روز گذشته به تهران سفر کرده است، ظهر امروز(شنبه ۱۴ مردادماه) مورد استقبال حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

استقبال امیرعبداللهیان از وزیر خارجه سریلانکا در تهران

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، وزیر امور خارجه سریلانکا به منظور دیدار با مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران و به دعوت رسمی «حسین امیرعبداللهیان» همتای ایرانی خود به تهران سفر کرده است.

 بر اساس اعلام منابع خبری علی صبری در جریان این سفر قرار است در  مرکزمطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت امور خارجه ایران نیز سخنرانی کند.

 سفر وزیر خارجه سریلانکا به ایران تا۱۶ مردادماه ادامه خواهد داشت.

 به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  و علی صبری، وزیر امور خارجه سریلانکا  در اسفندماه ۱۴۰۱ در یک گفت‌وگوی تلفنی در خصوص روند توسعه و گسترش روابط دو کشور و برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک  گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به پیشینه روابط دوستانه ایران و سریلانکا، بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای تقویت و توسعه همکاری‌های فیمابین تاکید کرد.

 امیرعبداللهیان همچنین بر ضرورت عملیاتی شدن تمامی‌ بخش‌های یادداشت تفاهم‌های همکاری دوجانبه تاکید کرد.

علی صبری، وزیر امور خارجه سریلانکا نیز در این گفت‌وگوی تلفنی روابط خوب و دوستانه دو کشور را ستود و همراهی و همکاری جمهوری اسلامی ایران با ملت و دولت سریلانکا را مورد تقدیر قرار داد.

وزیر امور خارجه سریلانکا گسترش همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.