طبق پیش‌بینی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در خراسان‌شمالی احتمال تشدید بارش‌های ناگهانی و آبگرفتگی معابر و مسیل‌ها و خطر طغیان رودخانه‌ها وجود دارد، بر این اساس توصیه می‌شود مردم شریف استان از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها بپرهیزند و به مخازن سدها و بندهای انحرافی نزدیک نشوند.

مردم از حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها فاصله بگیرند

به گزارش قدس آنلاین، طبق پیش‌بینی هواشناسی طی ۲۴ ساعت آینده در خراسان‌شمالی احتمال تشدید بارش‌های ناگهانی و آبگرفتگی معابر و مسیل‌ها و خطر طغیان رودخانه‌ها وجود دارد، بر این اساس توصیه می‌شود مردم شریف استان از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها بپرهیزند و به مخازن سدها و بندهای انحرافی نزدیک نشوند.

بنا به پیش‌بینی هواشناسی، فعالیت این سامانه بارش‌زا در ۲۴ ساعت آینده بصورت رگبار است و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد و ضروری است مردم برای حفظ جان خویش و عزیزانشان از بستر و حریم رودخانه‌ها فاصله بگیرند.

آب گرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها و لغزندگی سطح جاده‌ها و همچنین خیزش گردوخاک، شکستن درختان و آسیب به سازه‌های موقت از مهمترین مخاطرات سامانه جوی در ۲۴ ساعت آینده است.

خراسان شمالی، بیش از ۶ هزار کیلومتر رودخانه و مسیل دارد که ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن رودخانه‌ها و مسیل‌های مهم است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.