خبرنگاران و رسانه‌های استان بوشهر با وجود استقرار صنایع عظیم و بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی در این استان، از کمترین حمایتی برخوردار نیستند.

مشکلات پرتعداد خبرنگاران استان بوشهر/ صنایع حامی رسانه‌ها باشند

به گزارش قدس آنلاین،  استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در زمینه‌های اقتصادی است که از جمله آن می‌توان به صنایع نفت، گاز و پتروشیمی اشاره کرد که از شمال تا جنوب استان بوشهر مستقر شده‌اند.

این صنایع در کنار نقش مهمی که در تأمین انرژی کشور دارند، درآمدهای سرشاری نیز دارند وی مردم محیط پیرامونی این صنایع سهم چندانی از این درآمدها و تولیدات ندارند.

در همه جای دنیا صنایع به مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال محیط پیرامونی پایبند هستند و در توسعه زیرساخت‌های، فعالیت‌های فرهنگی و هنری، اجرای طرح‌های عام‌المنفعه و برنامه‌های ورزشی، آموزشی، علمی و… نقش‌آفرینی می‌کنند.

اصحاب رسانه استان بوشهر همواره حامی صنعت بوده و در اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها و پیشرفت‌های صورت گرفته نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند ولی صنایع برای رفع مشکلات این قشر تاکنون اقدام چندانی نداشته‌اند.

صنایع مستقر در جنوب استان بوشهر دارای اعتبارات فرهنگی بسیار بزرگی هستند که البته مشخص نیست این اعتبارات چگونه و در کجای استان هزینه می‌شوند.

در شرایطی که رسانه‌های استان بوشهر با مشکلات فراوانی روبرو هستند انتظار می‌رود صنایع دست رسانه‌ها را بگیرند و حمایت لازم را داشته باشند.

تخصیص آگهی‌های صنایع به رسانه‌های مستقر در استان یکی از این درخواست‌ها است که طی سال‌های گذشته وعده‌های متعددی در این زمینه داده شده است ولی تاکنون به عمل تبدیل نشده است. خانه مطبوعات استان بوشهر اکنون جا و مکانی برای فعالیت خود ندارد و صنایع می‌توانند گره‌گشای این مشکل باشند؛ اینها تنها بخشی از مشکلات متعدد رسانه‌های استان بوشهر هستند.

مشکلات خبرنگاران

الهام بهروزی یکی از فعالان رسانه‌ای استان بوشهر در ارتباط با مشکلات اهالی رسانه استان بوشهر اظهار داشت: خبرنگاران استان بوشهر با مشکلات و چالش‌های فراوانی روبرو هستند که باید حمایت ویژه از اصحاب رسانه صورت گیرد

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم تفاهم‌نامه‌ای از سوی مدیریت استان بوشهر با صنایع مستقر در استان امضا شود که این صنایع موظف باشند حمایت لازم را از رسانه‌ها داشته باشند.

بهروزی با اشاره به اینکه حوزه فرهنگ و رسانه کمترین حمایت را نسبت به خود می‌بیند اضافه کرد: علی‌رغم وعده‌های مختلفی که طی سال‌های گذشته به خبرنگاران داده شده است، هنوز در عمل چیز خاصی نمی‌بینیم.

وی بیان کرد: خانه مطبوعات ما هنوز مکانی برای فعالیت خود ندارد و این برای استان بوشهر با این همه ظرفیت زیبنده و شایسته نیست.

مشکلات پرتعداد خبرنگاران استان بوشهر/ صنایع حامی رسانه‌ها باشند

مشکلات رسانه‌ها حل شود

مسئول بسیج رسانه استان بوشهر  اظهار داشت: رسانه‌های استان بوشهر با مشکلات و چالش‌های فراوانی روبرو هستند که انتظار می‌رود همه ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات استفاده شود.

محسن رضایی نژاد اضافه کرد: با توجه به مشکلات فراوان رسانه‌ها، خبرنگاران این شغل را به عنوان شغل دوم و یا سوم خود انتخاب می‌کنند و برای تأمین هزینه‌های خود مجبورند به مشاغل دیگری روی بیاورند.

وی تاکید کرد: برای حمایت از خبرنگاران باید رسانه‌ها تقویت شوند و همه ظرفیت‌های استان بوشهر برای حمایت از رسانه‌ها و خبرنگاران باید به کارگیری شود.

لزوم حمایت صنایع از رسانه‌ها

مدیرعامل خانه مطبوعات نیز  اظهار داشت: با وجود پیگیری‌های بسیار زیادی که داشته‌ایم، هنوز حمایت کافی و لازم از خبرنگاران و رسانه‌های استان بوشهر صورت نگرفته است.

مازیار هوشمند حمایت از خبرنگاران و رسانه‌های استان بوشهر را مهمترین اهداف و برنامه‌های خانه مطبوعات عنوان کرد و ادامه داد: انتظار می‌رود صنایع مستقر در استان بوشهر حمایت ویژه‌تری را از رسانه‌ها و خبرنگاران استان بوشهر داشته باشند.

وی بیان کرد: تخصیص آگهی‌ها به رسانه‌های استان بوشهر یکی از مطالبات دیرینه اهالی رسانه استان است که تاکنون محق نشده است و بخش عمده آگهی‌ها به تهران می‌رود.

مدیرعامل خانه مطبوعات تاکید کرد: علی‌رغم اینکه تاکنون وعده‌ها در این زمینه محقق نشده است، اراده‌ای هم برای جذب و تخصیص آگهی‌های صنایع استان بوشهر به رسانه‌های این استان دیده نمی‌شود.

الزام پتروشیمی‌ها به حمایت از رسانه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز گفت: در حوزه فرهنگ و هنر استان بوشهر کوتاهی شده و نیاز است که عقب افتادگی‌های گذشته استان بوشهر در این زمینه جبران شود.

اکبر پورات اضافه کرد: استان بوشهر میزبان صنایع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی است و انتظار می‌رود که این صنایع نیز به مسئولیت اجتماعی خود به خوبی عمل کنند و حمایت لازم را داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر ادامه داد: همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا رسانه‌های استان بوشهر حمایت شوند و بتواند فعالیت بهتری داشته باشند.

وی یکی از راهکارها را بکارگیری اصحاب رسانه استان بوشهر در پتروشیمی‌ها و صنایع استان به عنوان مشاور رسانه‌ای دانست و تصریح کرد: این موضوع را به صورت جد دنبال می‌کنیم.

پورات از پیگیری رفع مشکل خانه مطبوعات استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: تلاش می‌کنیم که این فضا برای فعالیت خانه مطبوعات استان فراهم شود.

امید می‌رود صنایع مستقر در استان بوشهر به ویژه پتروشیمی‌ها که در این استان به ثروت‌های بزرگ دست یافته اند بیش از گذشته حامی فرهنگ و رسانه در استان بوشهر باشند و قدم‌هایی را برای رفع مشکلات و تأمین نیازهای رسانه‌های میزبان خود بردارند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.